Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D50 eller Canon EOS 350D?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="crilleus" data-source="post: 184866" data-attributes="member: 38091"><p>Tja!</p><p></p><p>Jag har fotat med både D50 och 350D under en lång tid både privat och inom skolan. Jag kan säga det att Båda modellerna har sina för och nackdelar. Canon kameran är mycket bra och pålitlig men brister mycket i kvalitén som tex plastkroppen och det oäkta kamera ljudet när slutaren slår... kameragreppet är alldeles för litet för mig passar inte alls mina händer men det är ju personligt... Eftersom du är en skidåkare så kommer du säkert att fota på vintern också så att fota med tjockare handskar är oerhört struligt! småknappar och litet grepp.</p><p></p><p>Det första som du kommer att märka när du provhåller en Nikon i det här fallet en D50 så kommer du märka skillnanden i att just att hålla i en Nikon! Greppet! Wow! passar perfekt! Kvalitén i plastkroppen, vilken skillnad! här är det bra vara! Kameraljudet som Nikonen avger när slutaren slår är precis som jag föreställt att en kamera ska låta. D50:ns</p><p>tyngd avslöjar endel av vilken robust kamera det är tycker jag iallafall.</p><p></p><p></p><p>-----</p><p></p><p>Canon 350D:</p><p></p><p>*om du har små händer är greppet perfekt.</p><p></p><p>*lite fler pixlar (bra om du vill pixel battla med någon)</p><p></p><p>*mindre än D50</p><p></p><p>*Lättare än D50</p><p></p><p></p><p>-----</p><p>Nikon D50:</p><p></p><p>*Bra grepp</p><p></p><p>*Kvalité känsla</p><p></p><p>*tyngre</p><p></p><p>*Bättre</p><p></p><p></p><p>Personligen så skulle jag välja Nikon D50 (har den själv nu) Bara att titta på Mattias Fredrikssons bilder så ser du hur bra Nikon är!</p><p></p><p>angående objektiv så kommer du att växa ifrån 18-55mm mycket fort om du fotar sport (vilket du troligen kommer att göra eftersom du är registrerad här) 18-55mm är mycket bra att "komma igång" med och lära sig hur kameran fungerar om du inte har fotovana med systemkameror sedan tidigare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="crilleus, post: 184866, member: 38091"] Tja! Jag har fotat med både D50 och 350D under en lång tid både privat och inom skolan. Jag kan säga det att Båda modellerna har sina för och nackdelar. Canon kameran är mycket bra och pålitlig men brister mycket i kvalitén som tex plastkroppen och det oäkta kamera ljudet när slutaren slår... kameragreppet är alldeles för litet för mig passar inte alls mina händer men det är ju personligt... Eftersom du är en skidåkare så kommer du säkert att fota på vintern också så att fota med tjockare handskar är oerhört struligt! småknappar och litet grepp. Det första som du kommer att märka när du provhåller en Nikon i det här fallet en D50 så kommer du märka skillnanden i att just att hålla i en Nikon! Greppet! Wow! passar perfekt! Kvalitén i plastkroppen, vilken skillnad! här är det bra vara! Kameraljudet som Nikonen avger när slutaren slår är precis som jag föreställt att en kamera ska låta. D50:ns tyngd avslöjar endel av vilken robust kamera det är tycker jag iallafall. ----- Canon 350D: *om du har små händer är greppet perfekt. *lite fler pixlar (bra om du vill pixel battla med någon) *mindre än D50 *Lättare än D50 ----- Nikon D50: *Bra grepp *Kvalité känsla *tyngre *Bättre Personligen så skulle jag välja Nikon D50 (har den själv nu) Bara att titta på Mattias Fredrikssons bilder så ser du hur bra Nikon är! angående objektiv så kommer du att växa ifrån 18-55mm mycket fort om du fotar sport (vilket du troligen kommer att göra eftersom du är registrerad här) 18-55mm är mycket bra att "komma igång" med och lära sig hur kameran fungerar om du inte har fotovana med systemkameror sedan tidigare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D50 eller Canon EOS 350D?
Tillbaka
Topp