Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D90 eller Canon EOS 40D?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kiels" data-source="post: 491611" data-attributes="member: 86193"><p>Jag har inte jämfört 50D mot D300 eller D90, men du får det att låta som att det är en dålig kamera och det stämmer inte. Skulle heller inte hålla med om att den är sämre än 40D när den har bättre LCD och möjlighet för mikrotrimning av fokus. Vissa tester har visat att den har aningen mer brus än 40D (är väl heller inte direkt konstigt när den har 50% fler pixlar på samma sensoryta), men det är inga problem att få till mycket kompetenta bilder på ISO 1600 och 3200. Om de extra funktionerna är värda 3000:- mer är en annan fråga.</p><p></p><p>Edit: 40D är i min mening en väldigt prisvärd kamera. Det är nästan komiskt att den inte kostar mer än vad en 350D kostade för 3 år sedan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kiels, post: 491611, member: 86193"] Jag har inte jämfört 50D mot D300 eller D90, men du får det att låta som att det är en dålig kamera och det stämmer inte. Skulle heller inte hålla med om att den är sämre än 40D när den har bättre LCD och möjlighet för mikrotrimning av fokus. Vissa tester har visat att den har aningen mer brus än 40D (är väl heller inte direkt konstigt när den har 50% fler pixlar på samma sensoryta), men det är inga problem att få till mycket kompetenta bilder på ISO 1600 och 3200. Om de extra funktionerna är värda 3000:- mer är en annan fråga. Edit: 40D är i min mening en väldigt prisvärd kamera. Det är nästan komiskt att den inte kostar mer än vad en 350D kostade för 3 år sedan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D90 eller Canon EOS 40D?
Tillbaka
Topp