Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D90 eller Canon EOS 40D?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TukTuk" data-source="post: 495307" data-attributes="member: 70344"><p>I duellen mellan 40d och d90 är det knepigt. Som sportfotograf/skidfotograf skulle jag välja 40D iomed att du har en högre hastighet i kameran som faktiskt är värd en hel del, Och brusreducering osv är ju inte så mycket du egentligen använder dig utav vid skidfotografering iochmed oftast extremt bra ljusförhållanden. 40d är även en tåligare kamera som pallar lite mera stök än d90. Men ska man välja en hemmakamera till familjen/studion så ligger nog d90 en bit före. </p><p></p><p>Dock tycker jag det är lite missvisande att jämnföra d90 och d300. Visst, Mycket prylar är samma på pappret men när man väl hållt i båda märker man att d300 är grymt mycket vassare.</p><p></p><p></p><p>Så mest för pengarna får du om du väljer 40d, Dom finns även på begagnat marknaden ofta väldigt fräsha, och iomed att detär en tålig kamera behöver det absolut inte vara dåligt att köpa en begkamera, Då kanske du har råd med en blixt eller liknande till också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TukTuk, post: 495307, member: 70344"] I duellen mellan 40d och d90 är det knepigt. Som sportfotograf/skidfotograf skulle jag välja 40D iomed att du har en högre hastighet i kameran som faktiskt är värd en hel del, Och brusreducering osv är ju inte så mycket du egentligen använder dig utav vid skidfotografering iochmed oftast extremt bra ljusförhållanden. 40d är även en tåligare kamera som pallar lite mera stök än d90. Men ska man välja en hemmakamera till familjen/studion så ligger nog d90 en bit före. Dock tycker jag det är lite missvisande att jämnföra d90 och d300. Visst, Mycket prylar är samma på pappret men när man väl hållt i båda märker man att d300 är grymt mycket vassare. Så mest för pengarna får du om du väljer 40d, Dom finns även på begagnat marknaden ofta väldigt fräsha, och iomed att detär en tålig kamera behöver det absolut inte vara dåligt att köpa en begkamera, Då kanske du har råd med en blixt eller liknande till också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D90 eller Canon EOS 40D?
Tillbaka
Topp