Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D90 eller Canon EOS 40D?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koste" data-source="post: 533031" data-attributes="member: 15312"><p>Jag har haft både 400D (blev stulen) och D90, de funkar väl hyfsat båda 2, 16 gigs minneskort är ju gött. 2200 bilder på högsta läget. Filmfunktionen är ju inget särskilt då autofocus inte funkar, liveview är bara bökig och tar tid att skifta för att kunna se bilden man tagit. </p><p></p><p>Det är ju inte kameran som gör bilden, utan den tar bilden. Jag har tagit bättre bilder med en gammal 3 mp kamera för webben, för den har man med sig. Känns osäkert att åka omkring med Dslr i innerfickan (revbensbrottsrisken) och att pula ur den ur ryggsäcken tar tid. Canon G10 har jag också testat, men det var svårt att få bra bilder vid skidåkning.</p><p></p><p>Vad du än köper idag, kommer du att garva åt om 7-8 år. 2001 var en Kodak DCS 660 på 5,47 MP och kostade 139 000:- den värsta. Canons Eos 30 var på under 3 mpix</p><p></p><p>Så köp en beggad, och bra objektiv, de blir ju inte sämre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koste, post: 533031, member: 15312"] Jag har haft både 400D (blev stulen) och D90, de funkar väl hyfsat båda 2, 16 gigs minneskort är ju gött. 2200 bilder på högsta läget. Filmfunktionen är ju inget särskilt då autofocus inte funkar, liveview är bara bökig och tar tid att skifta för att kunna se bilden man tagit. Det är ju inte kameran som gör bilden, utan den tar bilden. Jag har tagit bättre bilder med en gammal 3 mp kamera för webben, för den har man med sig. Känns osäkert att åka omkring med Dslr i innerfickan (revbensbrottsrisken) och att pula ur den ur ryggsäcken tar tid. Canon G10 har jag också testat, men det var svårt att få bra bilder vid skidåkning. Vad du än köper idag, kommer du att garva åt om 7-8 år. 2001 var en Kodak DCS 660 på 5,47 MP och kostade 139 000:- den värsta. Canons Eos 30 var på under 3 mpix Så köp en beggad, och bra objektiv, de blir ju inte sämre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D90 eller Canon EOS 40D?
Tillbaka
Topp