Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nitro Blacklight...all mountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FGoldwin" data-source="post: 941271" data-attributes="member: 101183"><p>Tack för tipset. 159 kan bli lite lång som du säger. Jag hade ställt in mig på 155 och eventuellt 157. Fast å andra sidan testade jag Nitro Blacklight 160 och hade inga större problem i pist och i lös snö var den hur smidigt som helst. Jag fick visserligen trycka till lite extra i pist med Blacklighten, men den är hårdare än Team Gullwing.</p><p></p><p>Jag gjorde en snabb jämförelse mellan Burton Custom X (har en sådan 156 som fungerar bra i pist) och Team Gullwing. Dvs Custom X 156cm mot Team Gullwing 159cm.</p><p>En Custom X har längre effektiv kant (effective edge) 1212mm än Team Gullwing som har 1200mm. Svängradien (sidecut radius) 7,97 för Custom och 7.2 för gullwing (center sidecut radius). Detta tolkar jag som att Team Gullwing känns som en kortare är smidigare att svänga med än Custom X. Dock är midjan lite större på Team Gullwing: 252 mot 248. Eftersom jag har små fötter (40) föredrar jag en smal midja.</p><p>Viktmässigt enligt <a href="https://www.evo.com/" target="_blank">evo.com</a> guide så skall jag ligga på 155-157cm bräda för Team Gullwing. Blir nog att vänta tills jag hittar en sådan.</p><p></p><p>Synd att det inte finns samma typ av prova-på-dagar som det finns för skidor. Gärna med rea-priserna<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FGoldwin, post: 941271, member: 101183"] Tack för tipset. 159 kan bli lite lång som du säger. Jag hade ställt in mig på 155 och eventuellt 157. Fast å andra sidan testade jag Nitro Blacklight 160 och hade inga större problem i pist och i lös snö var den hur smidigt som helst. Jag fick visserligen trycka till lite extra i pist med Blacklighten, men den är hårdare än Team Gullwing. Jag gjorde en snabb jämförelse mellan Burton Custom X (har en sådan 156 som fungerar bra i pist) och Team Gullwing. Dvs Custom X 156cm mot Team Gullwing 159cm. En Custom X har längre effektiv kant (effective edge) 1212mm än Team Gullwing som har 1200mm. Svängradien (sidecut radius) 7,97 för Custom och 7.2 för gullwing (center sidecut radius). Detta tolkar jag som att Team Gullwing känns som en kortare är smidigare att svänga med än Custom X. Dock är midjan lite större på Team Gullwing: 252 mot 248. Eftersom jag har små fötter (40) föredrar jag en smal midja. Viktmässigt enligt [URL='https://www.evo.com/']evo.com[/URL] guide så skall jag ligga på 155-157cm bräda för Team Gullwing. Blir nog att vänta tills jag hittar en sådan. Synd att det inte finns samma typ av prova-på-dagar som det finns för skidor. Gärna med rea-priserna:) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nitro Blacklight...all mountain
Tillbaka
Topp