Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nitro Blacklight...all mountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FGoldwin" data-source="post: 943322" data-attributes="member: 101183"><p>Blacklight är långt mycket mer bräda än Burton Clash. Prismässigt 5.999 kr mot 3.199 kr. För de pengarna har Nitro stoppat in så mycket teknik man kan. Blacklighten är klar styvare än Clash också.</p><p></p><p>Jag kommer ihåg att jag fick pressa Blacklighten ordentligt i pist, men det var snäppet för lång för mig också.</p><p></p><p>I går hann jag med en timme lite drygt med Team Gullwing brädan. Ett klart trevligt åk. Man hittar mer och mer. Den svänger inte lika lätt/snabbt som Stepchild brädan och lite annorlunda också. Med Stepchild kan svängen enkelt startas med lite tryck på främre fot. Med Team känns det mer som att jag måste trycka till med bägge fötterna (tårna för en tåsväng) för att den skall svänga ordentligt. </p><p>"Catch free" - det går nästa inte att få kanterna att hugga. Jag snurrade lite gjorde enkla flat 180 men inte någongång kändes det som kanten skulle hugga. I hög fart åkandes rakt känns det inte nära att det skall slå mot kanten. </p><p>Däremot märker jag i hög fart att den är inte så stabil som jag hoppades. Här tror jag Blacklighten ligger mycket stabilare.</p><p></p><p>Stora testet blir vecka 9 när jag förhoppningsvis kan testa Team mot Blacklight.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FGoldwin, post: 943322, member: 101183"] Blacklight är långt mycket mer bräda än Burton Clash. Prismässigt 5.999 kr mot 3.199 kr. För de pengarna har Nitro stoppat in så mycket teknik man kan. Blacklighten är klar styvare än Clash också. Jag kommer ihåg att jag fick pressa Blacklighten ordentligt i pist, men det var snäppet för lång för mig också. I går hann jag med en timme lite drygt med Team Gullwing brädan. Ett klart trevligt åk. Man hittar mer och mer. Den svänger inte lika lätt/snabbt som Stepchild brädan och lite annorlunda också. Med Stepchild kan svängen enkelt startas med lite tryck på främre fot. Med Team känns det mer som att jag måste trycka till med bägge fötterna (tårna för en tåsväng) för att den skall svänga ordentligt. "Catch free" - det går nästa inte att få kanterna att hugga. Jag snurrade lite gjorde enkla flat 180 men inte någongång kändes det som kanten skulle hugga. I hög fart åkandes rakt känns det inte nära att det skall slå mot kanten. Däremot märker jag i hög fart att den är inte så stabil som jag hoppades. Här tror jag Blacklighten ligger mycket stabilare. Stora testet blir vecka 9 när jag förhoppningsvis kan testa Team mot Blacklight. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nitro Blacklight...all mountain
Tillbaka
Topp