Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nitro Squash, storleksråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nicc" data-source="post: 1242913" data-attributes="member: 7581"><p>Jag är en decimeter längre än dig men väger klart mindre och har en några år gammal Squash 163 och skulle absolut inte vilja ha en 159. Men det är utifrån mina preferenser... Nu har jag inte den nya 163 wide-varianten men jag tycker verkligen inte 163 cm-varianten är "mycket bräda". Den känns väldigt kort och rapp och inte alls styv. Det är ju också en rejäl nos som inte märks särskilt mycket när man åker (förutom när det är djupt). </p><p></p><p>Men vad kör du på annars & vad har du tänkt för användningsområde? Jag tycker min Squash funkar överallt men blir lite småtråkig att bara åka pist med, särskilt svensk betong. Utanför tycker jag däremot att den är helt suverän, faktiskt oavsett snöförhållanden. Den briljerar så klart i djup snö. </p><p></p><p>Så åker du över hela berget & vill ha en bräda för det rekommenderar jag den varmt & jag skulle välja 163:an förutsatt att du inte gillar klart mindre & mjukare brädor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nicc, post: 1242913, member: 7581"] Jag är en decimeter längre än dig men väger klart mindre och har en några år gammal Squash 163 och skulle absolut inte vilja ha en 159. Men det är utifrån mina preferenser... Nu har jag inte den nya 163 wide-varianten men jag tycker verkligen inte 163 cm-varianten är "mycket bräda". Den känns väldigt kort och rapp och inte alls styv. Det är ju också en rejäl nos som inte märks särskilt mycket när man åker (förutom när det är djupt). Men vad kör du på annars & vad har du tänkt för användningsområde? Jag tycker min Squash funkar överallt men blir lite småtråkig att bara åka pist med, särskilt svensk betong. Utanför tycker jag däremot att den är helt suverän, faktiskt oavsett snöförhållanden. Den briljerar så klart i djup snö. Så åker du över hela berget & vill ha en bräda för det rekommenderar jag den varmt & jag skulle välja 163:an förutsatt att du inte gillar klart mindre & mjukare brädor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nitro Squash, storleksråd
Tillbaka
Topp