Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nivå på Xtravel Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="whippo" data-source="post: 1025429" data-attributes="member: 136574"><p>Åkte förra året med xtravel till Japan. Tror det var kanske 9 pers på skidor och 3 på snowboard vilket jag var en av dem. Tyckte alla höll en hög nivå. Den äldsta runt 50 och yngsta var 15. Dock hade vi problem på vissa ställen där det var mycket stakning vilket gjorde det svårt för oss på snowboard. Vissa gånger åkte jag och en annan på snowboard lite andra andra rutter för att slippa gå och skidåkarna slippa vänta.</p><p></p><p>I puder är det lätt att åka och bara det lutar så kom alla ner ganska snabbt. Det är inte heller allt för långa åk. Ibland delade vi också upp oss i två grupper. Det är en viss fara att köra i så mycket skog som vi gjorde. Vill inte skrämmas men vi hade två ordentliga olyckor under veckan så gruppen blev mindre och mindre. Oftast fungerar det som så att man passera en gate, samlas och pekar ut lite olika spår och guiden berättar att vi samlas på en viss plats. Man försöker att åka två och två som håller reda på varandra. Berättar om man avviker från gruppen osv. En dag var vi ett gäng som hyrde en cat-ski och guide. Något mer puder och mindre skog men korta åk, kanske inte var värt det men en upplevelse.</p><p></p><p>Såg att i år skulle de ordna en speciell snowboardresa till Japan och då kanske du slipper snowboardåkare. För övrigt var det den fetaste resan jag gjort med bra guider och nytt puder till midjan varje dag. Mitt tips är att åk, se till att ha feta skidor, hjälm, ryggskydd och transiver.</p><p></p><p>Själv åker jag tillbaka till Iran med Pathfinder och hoppas på bra snö där. Inte lika hysteriskt mycket puder, inga träd men laviner istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="whippo, post: 1025429, member: 136574"] Åkte förra året med xtravel till Japan. Tror det var kanske 9 pers på skidor och 3 på snowboard vilket jag var en av dem. Tyckte alla höll en hög nivå. Den äldsta runt 50 och yngsta var 15. Dock hade vi problem på vissa ställen där det var mycket stakning vilket gjorde det svårt för oss på snowboard. Vissa gånger åkte jag och en annan på snowboard lite andra andra rutter för att slippa gå och skidåkarna slippa vänta. I puder är det lätt att åka och bara det lutar så kom alla ner ganska snabbt. Det är inte heller allt för långa åk. Ibland delade vi också upp oss i två grupper. Det är en viss fara att köra i så mycket skog som vi gjorde. Vill inte skrämmas men vi hade två ordentliga olyckor under veckan så gruppen blev mindre och mindre. Oftast fungerar det som så att man passera en gate, samlas och pekar ut lite olika spår och guiden berättar att vi samlas på en viss plats. Man försöker att åka två och två som håller reda på varandra. Berättar om man avviker från gruppen osv. En dag var vi ett gäng som hyrde en cat-ski och guide. Något mer puder och mindre skog men korta åk, kanske inte var värt det men en upplevelse. Såg att i år skulle de ordna en speciell snowboardresa till Japan och då kanske du slipper snowboardåkare. För övrigt var det den fetaste resan jag gjort med bra guider och nytt puder till midjan varje dag. Mitt tips är att åk, se till att ha feta skidor, hjälm, ryggskydd och transiver. Själv åker jag tillbaka till Iran med Pathfinder och hoppas på bra snö där. Inte lika hysteriskt mycket puder, inga träd men laviner istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nivå på Xtravel Japan
Tillbaka
Topp