Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
NNN- skador?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 843796" data-attributes="member: 29149"><p>Absolut inga hard feelings - det här är ju kul!</p><p></p><p>Avseende mammorna i rosa overall och amatörfilmerna så vidmakthåller jag att frågan kvarstår - är det phantom foot eller snedskär som ger mest ACL-rupturer nuförtiden? För mindre än 10 år sedan åkte fortfarande majoriteten av skidåkarna på sina gamla skidor! (och de nya var knappt timglasformade). Mig veterligt finns ingen studie av orsaksfrågan och det går ju inte att göra någon riktigt snygg heller (pax för att inte delta).</p><p></p><p>För att driva diskussionen ytterliggare så påstår jag också att phantom foot ffa är en nybörjarskada. När vi på detta forum då jämför risken för ACL-ruptur så kan man hävda att det bör vara mellan erfaren slalomåkare och dito telisåkare. Då kvarstår min tes att telis (utan utlösningsbara bindningar) är farligare för ACL.</p><p></p><p>Tänk om man skulle sätta ihop en prospektiv icke-randomiserad studie trots allt? (man kanske kan fixa in sig i något julnummer...).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 843796, member: 29149"] Absolut inga hard feelings - det här är ju kul! Avseende mammorna i rosa overall och amatörfilmerna så vidmakthåller jag att frågan kvarstår - är det phantom foot eller snedskär som ger mest ACL-rupturer nuförtiden? För mindre än 10 år sedan åkte fortfarande majoriteten av skidåkarna på sina gamla skidor! (och de nya var knappt timglasformade). Mig veterligt finns ingen studie av orsaksfrågan och det går ju inte att göra någon riktigt snygg heller (pax för att inte delta). För att driva diskussionen ytterliggare så påstår jag också att phantom foot ffa är en nybörjarskada. När vi på detta forum då jämför risken för ACL-ruptur så kan man hävda att det bör vara mellan erfaren slalomåkare och dito telisåkare. Då kvarstår min tes att telis (utan utlösningsbara bindningar) är farligare för ACL. Tänk om man skulle sätta ihop en prospektiv icke-randomiserad studie trots allt? (man kanske kan fixa in sig i något julnummer...). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
NNN- skador?
Tillbaka
Topp