Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
No risk, no fun!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 452805" data-attributes="member: 79407"><p>Jarle,</p><p>Dan Osman föll inte på en led, han föll när han höll på med en typ av bungeejumping med fasta, icke elastiska rep och trissor, en metod som han själv utvecklat.</p><p></p><p>Historien säger att Dan Osman klättrade en förstaklättring på en 5.14-led, och föll en replängd många gånger (jag har för mig att det var 6 ggr) i försök att sätta fast en bult (han klättrade överst i sitt lag). han insåg då att hans passion, hans största kickar, var de han fick ut av att just falla när han klättrade. han började då exprimentera med att falla med fasta rep..</p><p></p><p>här har du den metoden (hoppandet);</p><p>[MEDIA=youtube]VtP6D7S5LAk[/MEDIA]</p><p></p><p></p><p>här är fö en video med Dan Osman, där han friklättrar några av världens svåraste leder, men under bra förhållanden.</p><p>utan rep.</p><p>[MEDIA=youtube]viy9pWTGNys[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 452805, member: 79407"] Jarle, Dan Osman föll inte på en led, han föll när han höll på med en typ av bungeejumping med fasta, icke elastiska rep och trissor, en metod som han själv utvecklat. Historien säger att Dan Osman klättrade en förstaklättring på en 5.14-led, och föll en replängd många gånger (jag har för mig att det var 6 ggr) i försök att sätta fast en bult (han klättrade överst i sitt lag). han insåg då att hans passion, hans största kickar, var de han fick ut av att just falla när han klättrade. han började då exprimentera med att falla med fasta rep.. här har du den metoden (hoppandet); [MEDIA=youtube]VtP6D7S5LAk[/MEDIA] här är fö en video med Dan Osman, där han friklättrar några av världens svåraste leder, men under bra förhållanden. utan rep. [MEDIA=youtube]viy9pWTGNys[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
No risk, no fun!
Tillbaka
Topp