Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nocta eller Sevun II
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wolverine" data-source="post: 982294" data-attributes="member: 66128"><p>Hej.</p><p></p><p>Jag hade faktiskt det stora nöjet att testa både Nocta och Sevun II, en dag vardera, i slutet av föregående sesong. Testade dem i Riksgränsen i klassiskt vårföre (slaskpuckel). Har även åkt en del på Legend Pro, fast det var ett tag sen. Till saken: eftersom du trivts på LP men letar efter något mer lätthanterligt fast fortfarande stabilt tror jag att Seevun II skulle vara en riktigt bra skida för dig, och av de två skidor du nämnt det solklara valet. Jag upplevde den som riktigt stabil trots det slagiga föret och att jag stog på rätt bra, väger själv dryga 80 kg. Den gick bara fint att manövrera säkert mycket tack vare tiprockern(?). Jag kan säga att jag blev rätt förtjust i skidan och är själv ganska sugen på att köpa den. Jag har såklart inte testat den i det djupa, men att den har bra mycket bättre flytförmåga än LP är nog heller ingen högoddsare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wolverine, post: 982294, member: 66128"] Hej. Jag hade faktiskt det stora nöjet att testa både Nocta och Sevun II, en dag vardera, i slutet av föregående sesong. Testade dem i Riksgränsen i klassiskt vårföre (slaskpuckel). Har även åkt en del på Legend Pro, fast det var ett tag sen. Till saken: eftersom du trivts på LP men letar efter något mer lätthanterligt fast fortfarande stabilt tror jag att Seevun II skulle vara en riktigt bra skida för dig, och av de två skidor du nämnt det solklara valet. Jag upplevde den som riktigt stabil trots det slagiga föret och att jag stog på rätt bra, väger själv dryga 80 kg. Den gick bara fint att manövrera säkert mycket tack vare tiprockern(?). Jag kan säga att jag blev rätt förtjust i skidan och är själv ganska sugen på att köpa den. Jag har såklart inte testat den i det djupa, men att den har bra mycket bättre flytförmåga än LP är nog heller ingen högoddsare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nocta eller Sevun II
Tillbaka
Topp