Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nocta eller Sevun II
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Matsdal" data-source="post: 982325" data-attributes="member: 114344"><p>Hej och tack för svaret! Aha, så Sevun II fanns att provåka redan i slutet på förra säsongen. Kul att höra dina intryck och du verkar ha gillat skidan. Sevun borde alltså vara den logiska ersättaren till mina skidor om jag vill ha nått med liknande egenskaper gällande stabilitet etc, samtidigt som de tillför en del roliga egenskaper som säkert kommer att förgylla åkning i Kittel.</p><p></p><p>Kom på att jag skulle kunna tänka som så att jag inte köper en ersättare, utan snarare köper ett komplement till mina LP eftersom jag kommer att behålla dem. I så fall borde väl Nocta vara ett mer passande köp då de tillför flera skojiga kvaliteter. Skulle vara kul att veta hur mycket fartstabilitet jag förlorar med Nocta? (De lär ju aldrig vara i närheten av det sladder som HEAD Peak 76 bjöd på men ändå...) Någon med erfarenhet av Nocta som kan klargöra den frågan, förlorar man kännbart med stabilitet, eller vinner man kanske så mycket kul att man inte längre bryr sig?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Matsdal, post: 982325, member: 114344"] Hej och tack för svaret! Aha, så Sevun II fanns att provåka redan i slutet på förra säsongen. Kul att höra dina intryck och du verkar ha gillat skidan. Sevun borde alltså vara den logiska ersättaren till mina skidor om jag vill ha nått med liknande egenskaper gällande stabilitet etc, samtidigt som de tillför en del roliga egenskaper som säkert kommer att förgylla åkning i Kittel. Kom på att jag skulle kunna tänka som så att jag inte köper en ersättare, utan snarare köper ett komplement till mina LP eftersom jag kommer att behålla dem. I så fall borde väl Nocta vara ett mer passande köp då de tillför flera skojiga kvaliteter. Skulle vara kul att veta hur mycket fartstabilitet jag förlorar med Nocta? (De lär ju aldrig vara i närheten av det sladder som HEAD Peak 76 bjöd på men ändå...) Någon med erfarenhet av Nocta som kan klargöra den frågan, förlorar man kännbart med stabilitet, eller vinner man kanske så mycket kul att man inte längre bryr sig? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nocta eller Sevun II
Tillbaka
Topp