Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nocta eller Sevun II
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JanN" data-source="post: 982345" data-attributes="member: 32256"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag har testat både Sevun2 och Nocta under en skidtest i Verbier.</p><p></p><p>Skulle definitivt rekommendera Sevun2 ifall du vill ha allround egenskaper och stabilitet.</p><p></p><p>Noctan är en funshape: de var iofs roliga under de få svängar jag gjorde i djup snö, men i mjuk pist blev det sladd a la snowblades. Hade nog förväntat mig mera allroundegenskaper, och var inte särskilt imponerad när jag lämnade tillbaka dem. Tunga är de också.</p><p></p><p>Sevun2 kändes trygga och stabila, och har betydligt bättre allround egenskaper. Första modellen av Sevun krävde lårmuskler&teknik enligt vad jag läst, men Sevun2 kändes lättåkta. Antagligen pga rockern och inte alltför styvt flex.</p><p></p><p>Samma dag testade jag även Shiro 193 och det blev min personliga testvinnare. Gick som ett tåg: stabila men samtigt smidiga. Även bra skär i pist. Kolla in dem också! </p><p></p><p>Själv 180cm, 75kg, åker på känsla&oskolad teknik. Hann endast med 4-5åk med vardera modellen, så mina kommentarer skall inte tas 100% seriöst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JanN, post: 982345, member: 32256"] Hej, Jag har testat både Sevun2 och Nocta under en skidtest i Verbier. Skulle definitivt rekommendera Sevun2 ifall du vill ha allround egenskaper och stabilitet. Noctan är en funshape: de var iofs roliga under de få svängar jag gjorde i djup snö, men i mjuk pist blev det sladd a la snowblades. Hade nog förväntat mig mera allroundegenskaper, och var inte särskilt imponerad när jag lämnade tillbaka dem. Tunga är de också. Sevun2 kändes trygga och stabila, och har betydligt bättre allround egenskaper. Första modellen av Sevun krävde lårmuskler&teknik enligt vad jag läst, men Sevun2 kändes lättåkta. Antagligen pga rockern och inte alltför styvt flex. Samma dag testade jag även Shiro 193 och det blev min personliga testvinnare. Gick som ett tåg: stabila men samtigt smidiga. Även bra skär i pist. Kolla in dem också! Själv 180cm, 75kg, åker på känsla&oskolad teknik. Hann endast med 4-5åk med vardera modellen, så mina kommentarer skall inte tas 100% seriöst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nocta eller Sevun II
Tillbaka
Topp