Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nödvändigt köp av all-aroundbräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="elPlomo" data-source="post: 814493" data-attributes="member: 65110"><p>Hej alla glada!</p><p></p><p>Nu tar jag i min förvirring och skapar yttlerigare en "vad ska jag ha för bräda tråd"!</p><p></p><p>Så här ligger det till:</p><p>Jag är ca 167cm lång och väger in nånstans runt en 65-66kg. Hitills har jag kört mestadels park, men i år är det dags för en säsong i alperna. Förra året införskaffade jag en Evil Twin 147 som jag tycker är sjukt skön. Hur som helst så misstänker jag att det, med lite tur, lär bli en hel del puderdagar för min del i vinter. Min fråga är därför om ni tror att min ET som når precis under min haka kommer att funka bra i puder? </p><p>Jag vill ha en lekfull bräda som inte är allt för hård eller otympligt lång, men självklart vill jag gärna ha skapligt flyt så att man slipper spendera en massa dagar av fint puder "i baksätet" och slippa lägga allt fokus på att hålla nosen flytande.</p><p></p><p>Eventuellt funderar jag på att slå till på en Skate Banana 152, den verkar ju vara lekfull och samtidigt borde 5cm ytterligare längd och rocker ge bättre flyt? Vad tror ni, är det bortkastade pengar när jag redan har min tvilling?</p><p></p><p>Tack!</p><p></p><p>/M</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="elPlomo, post: 814493, member: 65110"] Hej alla glada! Nu tar jag i min förvirring och skapar yttlerigare en "vad ska jag ha för bräda tråd"! Så här ligger det till: Jag är ca 167cm lång och väger in nånstans runt en 65-66kg. Hitills har jag kört mestadels park, men i år är det dags för en säsong i alperna. Förra året införskaffade jag en Evil Twin 147 som jag tycker är sjukt skön. Hur som helst så misstänker jag att det, med lite tur, lär bli en hel del puderdagar för min del i vinter. Min fråga är därför om ni tror att min ET som når precis under min haka kommer att funka bra i puder? Jag vill ha en lekfull bräda som inte är allt för hård eller otympligt lång, men självklart vill jag gärna ha skapligt flyt så att man slipper spendera en massa dagar av fint puder "i baksätet" och slippa lägga allt fokus på att hålla nosen flytande. Eventuellt funderar jag på att slå till på en Skate Banana 152, den verkar ju vara lekfull och samtidigt borde 5cm ytterligare längd och rocker ge bättre flyt? Vad tror ni, är det bortkastade pengar när jag redan har min tvilling? Tack! /M [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nödvändigt köp av all-aroundbräda?
Tillbaka
Topp