Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Noll koll på bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 1071004" data-attributes="member: 54181"><p>Längden på brädan har mer med smak och vikt (som förändrar brädans betéende beroende på tryck) att göra än längden på människan i sig.. With that being said, 1,80 och 85 kg skulle antagligen sitta bra på en 157ish som förstabräda. </p><p></p><p>Tänk "lagom" på allting. Inte för hård bräda, inte för hårda boots eller för hårda bindningar. Hårda saker sätter press på åkaren vilket såklart inte är optimalt för en persons första bräda. Då ni ska åka i alperna är det inte så roligt om ni köper det mjukaste av allting heller, så försök tänka lite support men ändå forgiving. Runt medelmjukt på allting alltså.. </p><p></p><p>Det här med att köpa så tighta boots att man dör ihjäl har jag aldrig förstått. Se till att bootsen inte glappar då det blir jobbigt när de packar ut sig, men köp inte heller boots som gör att han får blodstopp och förstör åkningen. Jag vet inte hur många jag sett som köper för små boots då dom blir tillsagda att de ska packa ut sig hur mycket som helst för att sedan behöva köpa nya. Ja, skorna packar ut sig.. Som vilka skor som helst, men se till att han kan komfortabelt ha på sig bootsen en hel dag även första dagen, annars är de för små. Jag kör en halv storlek större i boots än vanliga skor, hittar du boots som passar så sitter de bra och skönt ändå. </p><p></p><p>Jag skrev en dummy-guide om brädformer i mina yngre dagar när rocker slog igenom, läs igenom den här om du har lust: </p><p><a href="http://bbghouse.blogspot.se/2010/03/boardtech-101-shapes.html" target="_blank">http://bbghouse.blogspot.se/2010/03/boardtech-101-shapes.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 1071004, member: 54181"] Längden på brädan har mer med smak och vikt (som förändrar brädans betéende beroende på tryck) att göra än längden på människan i sig.. With that being said, 1,80 och 85 kg skulle antagligen sitta bra på en 157ish som förstabräda. Tänk "lagom" på allting. Inte för hård bräda, inte för hårda boots eller för hårda bindningar. Hårda saker sätter press på åkaren vilket såklart inte är optimalt för en persons första bräda. Då ni ska åka i alperna är det inte så roligt om ni köper det mjukaste av allting heller, så försök tänka lite support men ändå forgiving. Runt medelmjukt på allting alltså.. Det här med att köpa så tighta boots att man dör ihjäl har jag aldrig förstått. Se till att bootsen inte glappar då det blir jobbigt när de packar ut sig, men köp inte heller boots som gör att han får blodstopp och förstör åkningen. Jag vet inte hur många jag sett som köper för små boots då dom blir tillsagda att de ska packa ut sig hur mycket som helst för att sedan behöva köpa nya. Ja, skorna packar ut sig.. Som vilka skor som helst, men se till att han kan komfortabelt ha på sig bootsen en hel dag även första dagen, annars är de för små. Jag kör en halv storlek större i boots än vanliga skor, hittar du boots som passar så sitter de bra och skönt ändå. Jag skrev en dummy-guide om brädformer i mina yngre dagar när rocker slog igenom, läs igenom den här om du har lust: [URL]http://bbghouse.blogspot.se/2010/03/boardtech-101-shapes.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Noll koll på bräda
Tillbaka
Topp