Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1254745" data-attributes="member: 175247"><p>Jag gillar mina QST 99 riktigt bra, men de är lite klumpiga när det blir lite brantare och hårdare. Har inget behov av carvingskidor med super precision, jag har ändå ingen utpräglad carving-teknik. Åker med bra kontroll i stora svängar i hög fart när underlaget är jämnt och fint och det är folktomt i backen. Har även den gamla tekniken i kroppen när jag vill (är upplärd så en gång), och kan köra kvicka svängar rakt ner i fallinjen.</p><p>Tänker mig farttåliga allmountain skidor som även är bra i "ruffiga" eftermiddagspister och är lite smalare än mina QST 99.</p><p>Anledningen till att jag snöade in mig på Enforcer 88 i stället för Brahma 88, är Blisters' omdöme om allsidighet.</p><p>Har mer eller mindre fått uppfattningen att vanliga pistskidor är något jag inte behöver. Ska strax ner till Alperna om ett par dagar igen, och just nu funderar jag på att lämna pistskidorna hemma och bara ta med QST 99.</p><p>Räknar med att hinna med en skidresa till i mars/april (och så den vanliga sommarskidåkningen) och då hade det varit kul att ha hunnit skaffa ett par till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1254745, member: 175247"] Jag gillar mina QST 99 riktigt bra, men de är lite klumpiga när det blir lite brantare och hårdare. Har inget behov av carvingskidor med super precision, jag har ändå ingen utpräglad carving-teknik. Åker med bra kontroll i stora svängar i hög fart när underlaget är jämnt och fint och det är folktomt i backen. Har även den gamla tekniken i kroppen när jag vill (är upplärd så en gång), och kan köra kvicka svängar rakt ner i fallinjen. Tänker mig farttåliga allmountain skidor som även är bra i "ruffiga" eftermiddagspister och är lite smalare än mina QST 99. Anledningen till att jag snöade in mig på Enforcer 88 i stället för Brahma 88, är Blisters' omdöme om allsidighet. Har mer eller mindre fått uppfattningen att vanliga pistskidor är något jag inte behöver. Ska strax ner till Alperna om ett par dagar igen, och just nu funderar jag på att lämna pistskidorna hemma och bara ta med QST 99. Räknar med att hinna med en skidresa till i mars/april (och så den vanliga sommarskidåkningen) och då hade det varit kul att ha hunnit skaffa ett par till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Tillbaka
Topp