Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Punchslap" data-source="post: 1255382" data-attributes="member: 158015"><p>Letar också efter en lite smidigare skida som är mer allmountain än pist, min nuvarande skida är dock mantra 102 så vi har lite annorlunda utgångspunkter.</p><p></p><p>När du säger att du vill ha en kvickare skida, menar du lägre vikt/svingvikt eller kortare radie? qst99 väger ju varken mycket eller har särskilt lång radie.</p><p>Du nämner även att du vill att dom ska vara fartstabila, vilket inte är något som riktigt går ihop med att vilja ha en kvickare skida, i alla fall i min värld är det två egenskaper som är på olika sidor av ett spektrum.</p><p></p><p>Mitt förslag är att fundera på om det är värt att köpa ett par skidor som är så pass lika dom du redan har? kanske är bättre att fundera på vad du tycker mer/mindre om med dom du har och se om du kan hitta en skida som har mer av dom kvaliteterna du vill åt?</p><p></p><p>Hoppas jag inte låter allt för kritisk, detta är mest hur jag själv tänker om vilka skidor jag vill ersätta mina mantra med. För mig står valet mellan något som är mer "fun carve", typ som line blade eller liknande, dvs en skida som är drastiskt annorlunda mot den jag har, eller en smalare variant med kortare radie av samma skida som jag redan har, typ kendo 88.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Punchslap, post: 1255382, member: 158015"] Letar också efter en lite smidigare skida som är mer allmountain än pist, min nuvarande skida är dock mantra 102 så vi har lite annorlunda utgångspunkter. När du säger att du vill ha en kvickare skida, menar du lägre vikt/svingvikt eller kortare radie? qst99 väger ju varken mycket eller har särskilt lång radie. Du nämner även att du vill att dom ska vara fartstabila, vilket inte är något som riktigt går ihop med att vilja ha en kvickare skida, i alla fall i min värld är det två egenskaper som är på olika sidor av ett spektrum. Mitt förslag är att fundera på om det är värt att köpa ett par skidor som är så pass lika dom du redan har? kanske är bättre att fundera på vad du tycker mer/mindre om med dom du har och se om du kan hitta en skida som har mer av dom kvaliteterna du vill åt? Hoppas jag inte låter allt för kritisk, detta är mest hur jag själv tänker om vilka skidor jag vill ersätta mina mantra med. För mig står valet mellan något som är mer "fun carve", typ som line blade eller liknande, dvs en skida som är drastiskt annorlunda mot den jag har, eller en smalare variant med kortare radie av samma skida som jag redan har, typ kendo 88. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Tillbaka
Topp