Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1255415" data-attributes="member: 29440"><p>Har haft samma funderingar som [USER=158015]@Punchslap[/USER] på vad det egentligen är du vill ha. Min uppfattning från tidigare svar från dig var då just smalare skida för att få upp dem snabbare på kant.</p><p>Har nu åkt omväxlande på mina Norse och Blade i de flesta förhållanden utom "sorbet" då eftersom det har varit några minusgrader och ganska torrt.</p><p>Norse är väl ungefär som dina QST99 i geometrin men lite längre radie och kanske styvare tail, men ganska lång nos- och tailrocker samt ett tunnt lager titanal. Upplever dock dessa som ganska snabba att få upp på kant, i alla fall inget jag störs av. Funkar bra i både kort och lång sväng i brant och flackt.</p><p>Bladen är dock lite vassare när det är riktigt brant, men inte så mycket rocker och lite taper gör att de känns som betydligt mer skida. Absolut kvicka när du ligger på skär. Tillräckligt mjuka för att kunna bromsa ner farten vid behov. Lite lättare att kontrollera farten på när man ligger på skär i brantare lutning röd-svart.</p><p>Svårt att hitta en skida med midja under 95 som har mycket rocker</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1255415, member: 29440"] Har haft samma funderingar som [USER=158015]@Punchslap[/USER] på vad det egentligen är du vill ha. Min uppfattning från tidigare svar från dig var då just smalare skida för att få upp dem snabbare på kant. Har nu åkt omväxlande på mina Norse och Blade i de flesta förhållanden utom "sorbet" då eftersom det har varit några minusgrader och ganska torrt. Norse är väl ungefär som dina QST99 i geometrin men lite längre radie och kanske styvare tail, men ganska lång nos- och tailrocker samt ett tunnt lager titanal. Upplever dock dessa som ganska snabba att få upp på kant, i alla fall inget jag störs av. Funkar bra i både kort och lång sväng i brant och flackt. Bladen är dock lite vassare när det är riktigt brant, men inte så mycket rocker och lite taper gör att de känns som betydligt mer skida. Absolut kvicka när du ligger på skär. Tillräckligt mjuka för att kunna bromsa ner farten vid behov. Lite lättare att kontrollera farten på när man ligger på skär i brantare lutning röd-svart. Svårt att hitta en skida med midja under 95 som har mycket rocker [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Tillbaka
Topp