Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdamTroberg" data-source="post: 1255462" data-attributes="member: 167478"><p>Min pappa är uppväxt med 70-tals skidåkning och 2 meter långa skidor och har nyligen införskaffat sig ett par Armada Tracer 98 i 188 cm(som jag förstår det ungefär en lite lättare qst 99 och mer lekfull) vilket han är supernöjd med. När min pappa prövade mina Enforcer 93 i 177 cm så var helt förvånad över hur stabila och precisa dom var, även fast dom är 15 cm kortare än vad han normalt åker på. </p><p></p><p>Jag väger endast 70 kg och 177 cm enforcern räcker med en betydlig marginal till för all aggressiv och snabb åkning jag kan tänka mig. Dock som förväntat, blir dom lite trögare att snabbt flicka runt i tightare områden. Absolut inget problem att trycka ut tailen i svängar med rätt teknik.</p><p></p><p>Kan tänka mig att 88an är en ännu vassare, pistorienterad enforcer som är lite sämre i djupare förhållanden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdamTroberg, post: 1255462, member: 167478"] Min pappa är uppväxt med 70-tals skidåkning och 2 meter långa skidor och har nyligen införskaffat sig ett par Armada Tracer 98 i 188 cm(som jag förstår det ungefär en lite lättare qst 99 och mer lekfull) vilket han är supernöjd med. När min pappa prövade mina Enforcer 93 i 177 cm så var helt förvånad över hur stabila och precisa dom var, även fast dom är 15 cm kortare än vad han normalt åker på. Jag väger endast 70 kg och 177 cm enforcern räcker med en betydlig marginal till för all aggressiv och snabb åkning jag kan tänka mig. Dock som förväntat, blir dom lite trögare att snabbt flicka runt i tightare områden. Absolut inget problem att trycka ut tailen i svängar med rätt teknik. Kan tänka mig att 88an är en ännu vassare, pistorienterad enforcer som är lite sämre i djupare förhållanden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Tillbaka
Topp