Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1255477" data-attributes="member: 138899"><p>Nu har jag aldrig åkt QST99, men testade Enforcer 88 187cm i lördags.</p><p>Det var mig en trevlig bekantskap, riktigt bra i en konstsnöpist, lättåkta med jäkligt bra kantgrepp. nu blev jag ganska exalterad av skidorna när jag testade som så jag provade aldrig att ”slöåka” men carving i varierade bågar fixade dom med bravur. is eller hård pist käkade dom som gröt till frukost. Lika enkelt att åka på tailen med lite tryck på hälarna. Så passade fint till en snart 60-årig gubbe. Skulle komplettera mina Laser AX fint. Men egentligen behöver inte dom skidorna något komplement när man håller sig inom pisten. Men skidor behövs alltid några nya par av.</p><p></p><p>Edit:</p><p>Det tog en dryg vecka efter provkörningen innan ett par inhandlades. </p><p>Kunde inte låta bli då dom kostade 2750kr. Bonafide fick donera bindningar, dom skidorna är onödigt jobbiga att åka på.</p><p>Men noterade att det är rejält styv skidor, det tänkte jag inte på då jag åkte dom, möjliges att det solida kantgreppet borde skvallrat om om det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1255477, member: 138899"] Nu har jag aldrig åkt QST99, men testade Enforcer 88 187cm i lördags. Det var mig en trevlig bekantskap, riktigt bra i en konstsnöpist, lättåkta med jäkligt bra kantgrepp. nu blev jag ganska exalterad av skidorna när jag testade som så jag provade aldrig att ”slöåka” men carving i varierade bågar fixade dom med bravur. is eller hård pist käkade dom som gröt till frukost. Lika enkelt att åka på tailen med lite tryck på hälarna. Så passade fint till en snart 60-årig gubbe. Skulle komplettera mina Laser AX fint. Men egentligen behöver inte dom skidorna något komplement när man håller sig inom pisten. Men skidor behövs alltid några nya par av. Edit: Det tog en dryg vecka efter provkörningen innan ett par inhandlades. Kunde inte låta bli då dom kostade 2750kr. Bonafide fick donera bindningar, dom skidorna är onödigt jobbiga att åka på. Men noterade att det är rejält styv skidor, det tänkte jag inte på då jag åkte dom, möjliges att det solida kantgreppet borde skvallrat om om det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Tillbaka
Topp