Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knotas87" data-source="post: 1257437" data-attributes="member: 181553"><p>Jag håller med vad Göran säger, fast jag provåkte enforcer 93 185cm. Helt underbar åkning både när jag pressade på och mys åkte ner. Jag upplevde dom kvicka till kant-till-kant med bra grepp. Pucklar, högar, drivor var inga bekymmer, det var som jag flöt över allt med stabilitet.</p><p></p><p>Jag är 190cm lång och väger 81kg. Åker enbart senare på säsongen både här i norden och i alperna när det är lite mjukare i backarna därför sneglar jag mot en AM skida</p><p>Tänkte byta ut mina gamla Head xenon 4.0 mot ett par enforcer och sneglade lite på unlimited pga av den lägre vikten (går aldrig på topptur men som vandrare så tycker jag om att hålla nere vikten.) </p><p></p><p>Har någon här provåkt unlimited som även kört på den vanliga modellen? Vad gör den mindre vikten, mer lekfull, lättare, mindre stabil? </p><p>Det lutar åt enforcer 94 men tänkte ställa frågan här först.</p><p></p><p>Ha det gott i backen! ⛷</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knotas87, post: 1257437, member: 181553"] Jag håller med vad Göran säger, fast jag provåkte enforcer 93 185cm. Helt underbar åkning både när jag pressade på och mys åkte ner. Jag upplevde dom kvicka till kant-till-kant med bra grepp. Pucklar, högar, drivor var inga bekymmer, det var som jag flöt över allt med stabilitet. Jag är 190cm lång och väger 81kg. Åker enbart senare på säsongen både här i norden och i alperna när det är lite mjukare i backarna därför sneglar jag mot en AM skida Tänkte byta ut mina gamla Head xenon 4.0 mot ett par enforcer och sneglade lite på unlimited pga av den lägre vikten (går aldrig på topptur men som vandrare så tycker jag om att hålla nere vikten.) Har någon här provåkt unlimited som även kört på den vanliga modellen? Vad gör den mindre vikten, mer lekfull, lättare, mindre stabil? Det lutar åt enforcer 94 men tänkte ställa frågan här först. Ha det gott i backen! ⛷ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Tillbaka
Topp