Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1277099" data-attributes="member: 138899"><p>E88 är så klart mer kraftkrävande för en 60-åring. Betydligt bättre isgrepp på E88 enormt förtroendeingivande och ingen fartgräns.</p><p>Laser AX kräver betydligt mindre energi i åkningen. Dom har inte alls samma kantgrepp på hårt underlag som E88.</p><p>E88 är inte olik Laser AR, men ändå styvare.</p><p>Laser AX har ett betydligt bredare spann där man kan slöåka eller pressa på rejält.</p><p>Nu har jag AX 175cm och E88 186 så även skillnaden i längd spelar så klart in.</p><p>Men är det hårt i backen och uppåkt med högar och hård kanonsnö emellan så väljer jag E88.</p><p>Vid mjukare förhållanden eller då benen blivit trötta efter en dag på R88 så blir det AX</p><p></p><p>Edit.</p><p>I dag, efter att åkt på Dobermann GSR EDT i går så jag fått upp farten rejält.</p><p>AX har en inneboende prestanda som är rejäl. Bara att jobba upp kraftigare vinkar så biter skidorna och styvnat till.</p><p>R88 är styva hela tiden, AX är mer adaptiva och styvnar till och biter bra allt efter som man pressar på skidorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1277099, member: 138899"] E88 är så klart mer kraftkrävande för en 60-åring. Betydligt bättre isgrepp på E88 enormt förtroendeingivande och ingen fartgräns. Laser AX kräver betydligt mindre energi i åkningen. Dom har inte alls samma kantgrepp på hårt underlag som E88. E88 är inte olik Laser AR, men ändå styvare. Laser AX har ett betydligt bredare spann där man kan slöåka eller pressa på rejält. Nu har jag AX 175cm och E88 186 så även skillnaden i längd spelar så klart in. Men är det hårt i backen och uppåkt med högar och hård kanonsnö emellan så väljer jag E88. Vid mjukare förhållanden eller då benen blivit trötta efter en dag på R88 så blir det AX Edit. I dag, efter att åkt på Dobermann GSR EDT i går så jag fått upp farten rejält. AX har en inneboende prestanda som är rejäl. Bara att jobba upp kraftigare vinkar så biter skidorna och styvnat till. R88 är styva hela tiden, AX är mer adaptiva och styvnar till och biter bra allt efter som man pressar på skidorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nordica Enforcer 88 som pistskida?
Tillbaka
Topp