Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nordica Patron vs Black Crows Atris
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 1065841" data-attributes="member: 97821"><p>Tänkte kapa tråden lite om det går bra eftersom jag går i samma tankar. Jag ligger också på 196 cm och 90 kg. Jag stod själv och velade mellan just Atris och Patron. </p><p></p><p>Skillnaden är att jag faktiskt köpte en BC Atris förra året men hann endast åka cirka 4 dagar på den skidan. Anledningen till det var att jag har ett par andra puder lagg som jag använde eftersom det var bra förhållanden där jag faktiskt befann mig. Förhållandena som jag fick köra Atrisen på var blåis, blåis och helt plötlsligt kom det snö men avslutades med en massa plusgrader och regn så sockrig tung skit snö. Allt annat än roliga förhållanden.</p><p></p><p>För min egen del var Atrisen helt otrolig på hårt underlag och hade ingen som helst fartgräns. Den var hur enkelt som helst att kanta och köra på vid hårt underlag eller i pisten. Det var som om man hade ett par race lagg på fötterna. Stabila, säkra och pålitliga helt enkelt.</p><p></p><p>Däremot i pucklig tight skog var den lite trög och jobbig att jobba runt med för min del. Jag är inte överförtjust när skidor tvingar mig att jobba för mycket så fort det blir tight och trixigt.</p><p></p><p>Frågan är hur stor skillnad är det på Atris och Patron vid hårdare skit snö i offpisten kontra när de körs 1-2 dec nysnö?</p><p></p><p>Får man göra för mycket avkall på hårt underlag att gå från Atris till Patron mot vad man vinner på smidighet och flyt i pudret?</p><p></p><p>All hjälp mottages tacksamt och känns som att TS också undrar samma sak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 1065841, member: 97821"] Tänkte kapa tråden lite om det går bra eftersom jag går i samma tankar. Jag ligger också på 196 cm och 90 kg. Jag stod själv och velade mellan just Atris och Patron. Skillnaden är att jag faktiskt köpte en BC Atris förra året men hann endast åka cirka 4 dagar på den skidan. Anledningen till det var att jag har ett par andra puder lagg som jag använde eftersom det var bra förhållanden där jag faktiskt befann mig. Förhållandena som jag fick köra Atrisen på var blåis, blåis och helt plötlsligt kom det snö men avslutades med en massa plusgrader och regn så sockrig tung skit snö. Allt annat än roliga förhållanden. För min egen del var Atrisen helt otrolig på hårt underlag och hade ingen som helst fartgräns. Den var hur enkelt som helst att kanta och köra på vid hårt underlag eller i pisten. Det var som om man hade ett par race lagg på fötterna. Stabila, säkra och pålitliga helt enkelt. Däremot i pucklig tight skog var den lite trög och jobbig att jobba runt med för min del. Jag är inte överförtjust när skidor tvingar mig att jobba för mycket så fort det blir tight och trixigt. Frågan är hur stor skillnad är det på Atris och Patron vid hårdare skit snö i offpisten kontra när de körs 1-2 dec nysnö? Får man göra för mycket avkall på hårt underlag att gå från Atris till Patron mot vad man vinner på smidighet och flyt i pudret? All hjälp mottages tacksamt och känns som att TS också undrar samma sak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nordica Patron vs Black Crows Atris
Tillbaka
Topp