Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nordica Supercharger Enforcer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 482761" data-attributes="member: 13861"><p>Hur f-n kunde jag missa den här godbiten? Well, well. Jag är rädd för att du nog är ute och cyklar en del min gode Hans. Röd plast är den absolut känsligaste. Ett tydligt exempel är att 9 av 10 slalomportar som går av är röda, de blå håller nämligen betydligt bättre. Samma sak gäller för pjäxor eftersom dom också är gjorda av, hepp, plast. Rött ser jäkligt race ut men enligt min gode kollega Skare så är vit den absolut starkaste plasten, Hnrk styrker ju det påståendet genom att säga att vit plast har minst andel av färg i sig. Nu är jag ingen kemist men det är väl ingen kvalificerad gissning att en högre färgblandning (röd?) borde kunna påverka plastens hållbarhet negativt. Av den anledning så är tex Atomics racepjäxor vita nertill och enligt vissa rykten så har tex Anja kört med pjäxor som är rödmålade. Och Sverre körde förra säsongen med ett par Nordica Dobermann som målats röda för att likna ett par Supercharger.</p><p></p><p>Plastens hållbarhet är en grej, hur tillverkarna valt att bygga pjäxan är en annan sak. Därför kan man knappast snacka om att en pjäxa av en viss färg är styvare än en annan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 482761, member: 13861"] Hur f-n kunde jag missa den här godbiten? Well, well. Jag är rädd för att du nog är ute och cyklar en del min gode Hans. Röd plast är den absolut känsligaste. Ett tydligt exempel är att 9 av 10 slalomportar som går av är röda, de blå håller nämligen betydligt bättre. Samma sak gäller för pjäxor eftersom dom också är gjorda av, hepp, plast. Rött ser jäkligt race ut men enligt min gode kollega Skare så är vit den absolut starkaste plasten, Hnrk styrker ju det påståendet genom att säga att vit plast har minst andel av färg i sig. Nu är jag ingen kemist men det är väl ingen kvalificerad gissning att en högre färgblandning (röd?) borde kunna påverka plastens hållbarhet negativt. Av den anledning så är tex Atomics racepjäxor vita nertill och enligt vissa rykten så har tex Anja kört med pjäxor som är rödmålade. Och Sverre körde förra säsongen med ett par Nordica Dobermann som målats röda för att likna ett par Supercharger. Plastens hållbarhet är en grej, hur tillverkarna valt att bygga pjäxan är en annan sak. Därför kan man knappast snacka om att en pjäxa av en viss färg är styvare än en annan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nordica Supercharger Enforcer
Tillbaka
Topp