Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nordicas Enforcer vs Movement Goliath vs Dynastar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 454818" data-attributes="member: 49358"><p>Har testat enforcern i 18x ( vad den nu kommer i) och movement goliath (dock 191 varianten). </p><p>Just då körde jag själv på b-squad pro 189 och var van vid plank. </p><p>Testade först blowern i längsta längden. Riktigt lekfull trots 110mm under foten. Sjukt kvick i pisten (mkt bra grepp) och kollade sen på enforcern som jag tänkte skulle vara en än mer lekfull och ännu kvickare. Men så vare inte. Kvicka...visst men riktigt plankiga kändes dom (värre än b-squad) och inga roliga alls att kötta pisten med. Så dom får ett lågt betyg av mig iaf.</p><p></p><p>Goliathen som jag testade kändes nästan lika stabil som en bsq men med mer sväng och mer liv. Bra grepp, lätta och inte alls så jobbiga att häva runt i trånga partier som jag trodde. Jäkligt fin skida.</p><p>Så om känslan är densamma fast att den är än mer kvick i 184 än 191 så skulle väl det vara den skidan jag skulle köpt om jag vore du. Mvmnt laggen är dessum jäkligt snygga...och det skadar ju inte :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 454818, member: 49358"] Har testat enforcern i 18x ( vad den nu kommer i) och movement goliath (dock 191 varianten). Just då körde jag själv på b-squad pro 189 och var van vid plank. Testade först blowern i längsta längden. Riktigt lekfull trots 110mm under foten. Sjukt kvick i pisten (mkt bra grepp) och kollade sen på enforcern som jag tänkte skulle vara en än mer lekfull och ännu kvickare. Men så vare inte. Kvicka...visst men riktigt plankiga kändes dom (värre än b-squad) och inga roliga alls att kötta pisten med. Så dom får ett lågt betyg av mig iaf. Goliathen som jag testade kändes nästan lika stabil som en bsq men med mer sväng och mer liv. Bra grepp, lätta och inte alls så jobbiga att häva runt i trånga partier som jag trodde. Jäkligt fin skida. Så om känslan är densamma fast att den är än mer kvick i 184 än 191 så skulle väl det vara den skidan jag skulle köpt om jag vore du. Mvmnt laggen är dessum jäkligt snygga...och det skadar ju inte :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nordicas Enforcer vs Movement Goliath vs Dynastar
Tillbaka
Topp