Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna eller Cross
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 383805" data-attributes="member: 13861"><p>Min erfarenhet är att Gore-Tex är överlägset alla andra funktionsmaterial. Det andas bättre och står emot väta bättre än alla andra material som hävdar att de är lika bra. Deras nya Pro Shell är helt överlägset allt annat som finns på marknaden.</p><p></p><p>Däremot skulle jag väl vilja säga att Norrøna inte håller så extremt hög kvalitet som priset vill ge sken av. Den har gradvis blivit sämre över de senaste åren, speciellt på Lofoten-serien. Har varit med om otaliga brallor där snölåset gått sönder efter mindre än en veckas använding, sömmar som gått upp, blixtlås som gått sönder, revor i tygen m.m. Fast det brukar aldrig vara några problem att skicka in plaggen och få dom fixade men det ska man inte behöva med så dyra kläder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 383805, member: 13861"] Min erfarenhet är att Gore-Tex är överlägset alla andra funktionsmaterial. Det andas bättre och står emot väta bättre än alla andra material som hävdar att de är lika bra. Deras nya Pro Shell är helt överlägset allt annat som finns på marknaden. Däremot skulle jag väl vilja säga att Norrøna inte håller så extremt hög kvalitet som priset vill ge sken av. Den har gradvis blivit sämre över de senaste åren, speciellt på Lofoten-serien. Har varit med om otaliga brallor där snölåset gått sönder efter mindre än en veckas använding, sömmar som gått upp, blixtlås som gått sönder, revor i tygen m.m. Fast det brukar aldrig vara några problem att skicka in plaggen och få dom fixade men det ska man inte behöva med så dyra kläder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna eller Cross
Tillbaka
Topp