Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna eller Cross
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 383834" data-attributes="member: 13861"><p>Körde hela förra säsongen i ett Proshell-ställ (Norrøna Lofoten). Vet inte hur många dagar, men många, 100+. Och i allt från kräksnö och -20 i Interior BC till vårvarmt och slask i Gränsen. Jämfört med XCR känns Proshell mjukare, lättare och smidigare. Det känns också som att jag inte blir lika fuktig på insidan av plaggen. Mao så borde dom alltså andas bättre. Det nya fodret Micro Grid Backer är också mjukare och behagligare på insidan än XCR:s foder. </p><p></p><p>Nackdelen är att Proshell känns lite mer ömtåligt, speciellt för friåkning bland träd och klippor och annat krafs som kan riva hål. Fick erfara det själv när jag körde in i en gren och nästan rev av hela armen på jackan, trots att yttertyget var i Ripstop. Kändes som att det gick lite för lätt. Men det beror ju också på vilket yttertyg som membranet är laminerat till som sagt, ett kraftigare tyg hade antagligen stått emot bättre. Men sett till komfort och funktion har jag inte varit med om någonting bättre än Proshell.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 383834, member: 13861"] Körde hela förra säsongen i ett Proshell-ställ (Norrøna Lofoten). Vet inte hur många dagar, men många, 100+. Och i allt från kräksnö och -20 i Interior BC till vårvarmt och slask i Gränsen. Jämfört med XCR känns Proshell mjukare, lättare och smidigare. Det känns också som att jag inte blir lika fuktig på insidan av plaggen. Mao så borde dom alltså andas bättre. Det nya fodret Micro Grid Backer är också mjukare och behagligare på insidan än XCR:s foder. Nackdelen är att Proshell känns lite mer ömtåligt, speciellt för friåkning bland träd och klippor och annat krafs som kan riva hål. Fick erfara det själv när jag körde in i en gren och nästan rev av hela armen på jackan, trots att yttertyget var i Ripstop. Kändes som att det gick lite för lätt. Men det beror ju också på vilket yttertyg som membranet är laminerat till som sagt, ett kraftigare tyg hade antagligen stått emot bättre. Men sett till komfort och funktion har jag inte varit med om någonting bättre än Proshell. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna eller Cross
Tillbaka
Topp