Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna eller Cross
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="petli294" data-source="post: 383845" data-attributes="member: 76980"><p>WITMatrix.</p><p></p><p>Bra att du hittade länken.Det var precis vad jag menade. Vet inte om jag är övertygad ännu, men tänkandet är klart intressant. </p><p></p><p>Angående Events hållbarhet. Det är ingenting jag upplevt eller hört talas om, att själva membranet skulle ha dålig hållbarhet. Däremot kan jag tänka mig att de plagg som är laminerade med event är gjorda med tunnare yttertyg för att tillvarata eventens bättre andningsförmåga. Jämför typ med paclite grån GTX. Har klämt på vissa plagg med event där designen i övrigt påmint om en normal skidjacka, medan yttertyget varit tunt. </p><p></p><p>Det är ju en fördel (och nackdel ) med GORE ind. Att de ställer en massa krav på designen av plaggen som använder GT. Bra att kunden får en kvalitets och funktionsgaranti. Dåligt att det blir onödigt dyrt (jämfört prestanda) och att det begränsar de som tar fram kläderna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="petli294, post: 383845, member: 76980"] WITMatrix. Bra att du hittade länken.Det var precis vad jag menade. Vet inte om jag är övertygad ännu, men tänkandet är klart intressant. Angående Events hållbarhet. Det är ingenting jag upplevt eller hört talas om, att själva membranet skulle ha dålig hållbarhet. Däremot kan jag tänka mig att de plagg som är laminerade med event är gjorda med tunnare yttertyg för att tillvarata eventens bättre andningsförmåga. Jämför typ med paclite grån GTX. Har klämt på vissa plagg med event där designen i övrigt påmint om en normal skidjacka, medan yttertyget varit tunt. Det är ju en fördel (och nackdel ) med GORE ind. Att de ställer en massa krav på designen av plaggen som använder GT. Bra att kunden får en kvalitets och funktionsgaranti. Dåligt att det blir onödigt dyrt (jämfört prestanda) och att det begränsar de som tar fram kläderna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna eller Cross
Tillbaka
Topp