Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna Lofoten / Peak Heli Jacket / Haglöfs Spitz
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 590301" data-attributes="member: 32948"><p>Stod inför liknande funderingar förra året. </p><p>Kikade även på Tierras jacka... vad den nu heter... </p><p></p><p>Slogs av att så många skidjackor är fashion-jackor utan snölås men med massa balla detaljer. </p><p></p><p>Lofoten är bra grejjer, att den är tunn är både för och nackdel. Alla kan räkna ut med stjärten att tunnare/lättare grejjer är generellt sett inte lika slitstarka än tunga/tjocka grejjer. (Hur många som verkligen SLITER ut sina grejjer är en annan fråga) Enda anledningen till att jag inte har den jackan är att den sitter som en säck potatis på mig... </p><p></p><p>Mitt egna val förr på ArcTeryx Sidewinder SV. </p><p>Snölås som heter duga, lätt och smidig, bra justerbar huva, inga flärpar som hänger och slänger i blåsten, jag kommer åt överallt och justerar allt med feta handskar på mig, jackan åker inte upp när jag sträcker upp armarna, jag kommer åt alla fickor med ryggan på, ärmarna är förböjda, justeringsmöjligheterna är många... listan är lång!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 590301, member: 32948"] Stod inför liknande funderingar förra året. Kikade även på Tierras jacka... vad den nu heter... Slogs av att så många skidjackor är fashion-jackor utan snölås men med massa balla detaljer. Lofoten är bra grejjer, att den är tunn är både för och nackdel. Alla kan räkna ut med stjärten att tunnare/lättare grejjer är generellt sett inte lika slitstarka än tunga/tjocka grejjer. (Hur många som verkligen SLITER ut sina grejjer är en annan fråga) Enda anledningen till att jag inte har den jackan är att den sitter som en säck potatis på mig... Mitt egna val förr på ArcTeryx Sidewinder SV. Snölås som heter duga, lätt och smidig, bra justerbar huva, inga flärpar som hänger och slänger i blåsten, jag kommer åt överallt och justerar allt med feta handskar på mig, jackan åker inte upp när jag sträcker upp armarna, jag kommer åt alla fickor med ryggan på, ärmarna är förböjda, justeringsmöjligheterna är många... listan är lång! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norröna Lofoten / Peak Heli Jacket / Haglöfs Spitz
Tillbaka
Topp