Norröna Lofoten ProShell /Primaloft erfarenheter?

felkan

Ny medlem
Hej jag funderar på att köpa en Norröna lofoten jacka. Men har inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa en ProShell eller en Primaloft. Va inne på att köpa Primaloft, men är lite tveksam hur hållbar är Membranet(Gore-Tex Performance ytan)? den verkar vara mycket tunnar den membranet i ProShell jackan. man vill ju inte repa upp hela ryggen t.ex.

Är det någon som har erfarenheter med dessa jackor som de skulle vilja dela med sig? + Vilken jacka har ni?

Tack på förhand!

Kan dela med av erfarenheter från säsongarboende i Hemsedal/Norge, Norrønas älskade hemland. Tre av oss här kör med lofoten Proshell jackor, och alla tre är sjuuukt nöjda. Dem fungerar verkligen som en jacka ska fungera, inga irritationsmoment utan allt bara är så logiskt som de borde vara. Bra fickor som går att komma åt även med ryggsäck på, samma med ventilationen. GRYM runt halsen och i en blåsig lift är luvan grym att dra upp över hjälmen.. Själv har jag även lofoten byxorna och att koppla ihop byxorna med jackan är så jävla grymt. Blir i princip en fullsuit!
Tipset lyder:
KÖP! :-)

/S

jag har kört med bägge, tycker primaloften från norröna är sjukt vass. hade aldrig några problem med membranet och drog i både ett och två träd... :)
pro shell-varianten är också grym, men vilken du ska ha beror väl snarare på ditt användningsområde.

Tack för svaren! :) jo precis det är därför jag vill ha en sjukt cleana och praktiska! Gillar längden på jackan också.

Lee-nus sa:
jag har kört med bägge, tycker primaloften från norröna är sjukt vass. hade aldrig några problem med membranet och drog i både ett och två träd... :)
pro shell-varianten är också grym, men vilken du ska ha beror väl snarare på ditt användningsområde.
Jag var egentligen på jakt efter en lite mer vadderad jacka, eftersom jag är tyvärr lite frusen av mig. Så det är därför jag är lite inne på primaloften. Sköt att höra att den höll :)

Snödjup

Tillbaka
Topp