Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norrøna Lofoten vs Elevenate Bec de Rosses
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1016351" data-attributes="member: 33054"><p>Jag gillar huvan på Bec de Rosses, som du beskriver problemet med Lofoten (och som jag känt på andra billigare jackor) upplever jag inte på Bec de Rosses. Har inte haft Lofotenjacka själv, bara Falketind och den hade jag inga problem med den huvan. Kanske det är lite individuellt hur "tajt" man vill ha kragen sittandes runt halsen? Bec de Rosses och alla andra Elevenatejackor har en ovanligt hög krage. Högre än "friluftsjackor" i allmänhet. Det gör att använder man inte huvan och drar upp dragkedjan högst upp sluter det tätt. Huvan viker sig själv därbak, hänger inte ner långt bak utan sitter ganska tätt bakpå. Nu är det ju så att jag har lite mer info än de flesta ang Bec de Rosses då jag jobbar på Elevenate, den nya Gore-Tex Pro New Generation i Bec de Rosses är lite lättare än ifjol. Yttertyget är lite lättare, även backingen (det fastlaminerade skyddande fodret) är även lite lättare. Totalt sett lättare men ingen drastiskt skillnad. Den är fortfarande ganska "stel" något som jag tycker är eftersträvansvärt för liftbaserad skidåkning då jag inte vill att fartvind eller helst djup pudersnö ska trycka plagget slickat mot kroppen. Går man på tur är det skönt om jackan är lite stel och skapar luftspalt för ventailation.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1016351, member: 33054"] Jag gillar huvan på Bec de Rosses, som du beskriver problemet med Lofoten (och som jag känt på andra billigare jackor) upplever jag inte på Bec de Rosses. Har inte haft Lofotenjacka själv, bara Falketind och den hade jag inga problem med den huvan. Kanske det är lite individuellt hur "tajt" man vill ha kragen sittandes runt halsen? Bec de Rosses och alla andra Elevenatejackor har en ovanligt hög krage. Högre än "friluftsjackor" i allmänhet. Det gör att använder man inte huvan och drar upp dragkedjan högst upp sluter det tätt. Huvan viker sig själv därbak, hänger inte ner långt bak utan sitter ganska tätt bakpå. Nu är det ju så att jag har lite mer info än de flesta ang Bec de Rosses då jag jobbar på Elevenate, den nya Gore-Tex Pro New Generation i Bec de Rosses är lite lättare än ifjol. Yttertyget är lite lättare, även backingen (det fastlaminerade skyddande fodret) är även lite lättare. Totalt sett lättare men ingen drastiskt skillnad. Den är fortfarande ganska "stel" något som jag tycker är eftersträvansvärt för liftbaserad skidåkning då jag inte vill att fartvind eller helst djup pudersnö ska trycka plagget slickat mot kroppen. Går man på tur är det skönt om jackan är lite stel och skapar luftspalt för ventailation. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Norrøna Lofoten vs Elevenate Bec de Rosses
Tillbaka
Topp