Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Nortlander på interjuv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CuteBonita" data-source="post: 566980"><p>Hej hej! Jag var på intervjun den 3e i göteborg för att gå reseledarkursen i Tignes. Jag kom in. Om man sköter sig på kursen och inte super på kvällarna och visar dåligt omdöme så är man garanterad jobb. Jag hade möjlighet att gå STS alpresors eller Nortlanders och när jag fick reda på att jag skulle på Norts intervju så tog jag reda på mer om dem. </p><p></p><p>Kursen tar 65 deltagare och dem har 66 platser för vintersäsongen som behöver fyllas ut. STS har 400 deltagare, dem tar in vem som helst. betalar 3000 kr mer för den kursen och det är inte ens 3 procent som får arbete efter kursen. Jag fick bra info från intervjun hos Nortlander och att dem har intervjuer innan en kurs visar på gott omdöme och en seriös uppläggning. Vilket innebär att dem bara tar in personer som dem anser passa företagets profil och för reseledarrollen. Jag har fått all info jag behöver på intervjun inför kurs och vintersäsong. Dem som sköter sig på kursen och vill arbeta säsongen får på bussen hem ange vilken destination och med vem man vill arbeta med. och då åker man ner i början december, 1-2 v innan säsongen börjar för att få acklimatisera sig innan allt sätter igång. Det är heltid man arbetar och jag har fått reda på lön och allt som ingår. Det gäller att ställa rätt frågor på intervjun! </p><p></p><p>Nu har det gått några år sedan era inlägg så det skulle vara kul att se hur era åsikter ser ut efter att dottern och Coookiee har gått kursen. Hur det blev efteråt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CuteBonita, post: 566980"] Hej hej! Jag var på intervjun den 3e i göteborg för att gå reseledarkursen i Tignes. Jag kom in. Om man sköter sig på kursen och inte super på kvällarna och visar dåligt omdöme så är man garanterad jobb. Jag hade möjlighet att gå STS alpresors eller Nortlanders och när jag fick reda på att jag skulle på Norts intervju så tog jag reda på mer om dem. Kursen tar 65 deltagare och dem har 66 platser för vintersäsongen som behöver fyllas ut. STS har 400 deltagare, dem tar in vem som helst. betalar 3000 kr mer för den kursen och det är inte ens 3 procent som får arbete efter kursen. Jag fick bra info från intervjun hos Nortlander och att dem har intervjuer innan en kurs visar på gott omdöme och en seriös uppläggning. Vilket innebär att dem bara tar in personer som dem anser passa företagets profil och för reseledarrollen. Jag har fått all info jag behöver på intervjun inför kurs och vintersäsong. Dem som sköter sig på kursen och vill arbeta säsongen får på bussen hem ange vilken destination och med vem man vill arbeta med. och då åker man ner i början december, 1-2 v innan säsongen börjar för att få acklimatisera sig innan allt sätter igång. Det är heltid man arbetar och jag har fått reda på lön och allt som ingår. Det gäller att ställa rätt frågor på intervjun! Nu har det gått några år sedan era inlägg så det skulle vara kul att se hur era åsikter ser ut efter att dottern och Coookiee har gått kursen. Hur det blev efteråt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Nortlander på interjuv
Tillbaka
Topp