Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
NS RaptorX eller alternativ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nordgren" data-source="post: 856501" data-attributes="member: 44831"><p>Jag är ute efter en ny bräda och har siktat in mig på Never Summer RaptorX 169, men de tycks tyvärr slut i hela Europa och USA. Måste jag bita i det sura äpplet och vänta till nästa säsong, eller finns det några bra alternativ?</p><p></p><p>Jag är 193cm, väger 100kg och har boot storlek 12. </p><p>Högsta prio är lössnöegenskaper, men eftersom jag bor i värmland så blir 80% av åkningen i pist, och då är det fulla spjäll som gäller, så utöver lössnöegenskaperna så vill jag om det går få ett jävulusiskt skär. Min nuvarande bräda är en styv camberbräda, men just CamRocker verkar ju göra under med lössnöegenskaperna som tyvärr saknas på min nuvarande bräda men samtidigt kunna behålla pistegenskaperna.</p><p></p><p>Finns det någon alternativ bräda eller vet någon rentutav om jag missat något ställe som fortfarande säljer en NS RX 169?</p><p></p><p>Jag har sneglat en hel del på Jones Flagship, men den ska vara tung och sakna dämpningen som Raptorn har, sen är jag osäker på pistegenskaperna på Flaggskeppet.</p><p></p><p></p><p>Hoppas att någon kan hjälpa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nordgren, post: 856501, member: 44831"] Jag är ute efter en ny bräda och har siktat in mig på Never Summer RaptorX 169, men de tycks tyvärr slut i hela Europa och USA. Måste jag bita i det sura äpplet och vänta till nästa säsong, eller finns det några bra alternativ? Jag är 193cm, väger 100kg och har boot storlek 12. Högsta prio är lössnöegenskaper, men eftersom jag bor i värmland så blir 80% av åkningen i pist, och då är det fulla spjäll som gäller, så utöver lössnöegenskaperna så vill jag om det går få ett jävulusiskt skär. Min nuvarande bräda är en styv camberbräda, men just CamRocker verkar ju göra under med lössnöegenskaperna som tyvärr saknas på min nuvarande bräda men samtidigt kunna behålla pistegenskaperna. Finns det någon alternativ bräda eller vet någon rentutav om jag missat något ställe som fortfarande säljer en NS RX 169? Jag har sneglat en hel del på Jones Flagship, men den ska vara tung och sakna dämpningen som Raptorn har, sen är jag osäker på pistegenskaperna på Flaggskeppet. Hoppas att någon kan hjälpa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
NS RaptorX eller alternativ?
Tillbaka
Topp