Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
NTN-bindningar Freedom eller Freeride?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maglof" data-source="post: 1086739" data-attributes="member: 144797"><p>Jag har i och för sig sagt det förr men Freeride är vridstyvare och stabilare på alla sätt i en pist. Inte kör någon (av de tyvärr få) som tävlar i bana på freedom, och det rimligen av en anledning. </p><p></p><p>Freedom sitter på en längst fram skruv och har, i min erfarenhet, en tydlig tendens att lossna från skidan. Det har också lossnat någon del från bindningen. Sedan Freeride slutade spricka så har jag inte hört talas om några fel. Jag turar hellre på Freeride för jag "vet" att den håller och sitter fast, med freedom är jag konstant osäker. En Duktig kompis gör samma analys. (Andra duktiga telisåkare jag känner åker på freedom och jag vidhåller mina slutsatser i alla fall.)</p><p></p><p>Jag menar att Freedom inte är en modernare och bättre bindning, givet min prioritering av att bindningen ska hålla och inte ska gå sönder. </p><p></p><p>Outlaw kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte har provat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maglof, post: 1086739, member: 144797"] Jag har i och för sig sagt det förr men Freeride är vridstyvare och stabilare på alla sätt i en pist. Inte kör någon (av de tyvärr få) som tävlar i bana på freedom, och det rimligen av en anledning. Freedom sitter på en längst fram skruv och har, i min erfarenhet, en tydlig tendens att lossna från skidan. Det har också lossnat någon del från bindningen. Sedan Freeride slutade spricka så har jag inte hört talas om några fel. Jag turar hellre på Freeride för jag "vet" att den håller och sitter fast, med freedom är jag konstant osäker. En Duktig kompis gör samma analys. (Andra duktiga telisåkare jag känner åker på freedom och jag vidhåller mina slutsatser i alla fall.) Jag menar att Freedom inte är en modernare och bättre bindning, givet min prioritering av att bindningen ska hålla och inte ska gå sönder. Outlaw kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte har provat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
NTN-bindningar Freedom eller Freeride?
Tillbaka
Topp