Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
NTN Freedom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mgbgt66" data-source="post: 1036781" data-attributes="member: 55370"><p>Nu har jag 4 dagar på Rottefella Freedom och kan hittills säga att jag är mycket nöjd! Jag upplever att jag har en bättre känsla än med Freeride. Inte samma "glapp" som jag upplevde med Freeride innan fjädrarna börjar göra motstånd. Vinkeln är bättre, på Freeride kände jag mig för framåtvinklad kanske pga att hälen är för hög på Freeride. Jag kommer att köra 90% pist men valde Freedom för att jag önskade en lätt bindning. Jag använder TX Pro och bindningen sitter på ett par Line Sick Day 95. Klart bästa kombon jag haft genom mina dryga 20 år på Telemark! Ena bindningen hoppade i walk-läget vid ett tillfälle men det berodde troligtvis på att jag inte tryckt ner ordentligt, man ska höra ett klick. Torx-skruvarna som håller bygeln fram behöver efterdras och kanske kompletteras med Loc-tite. Den ena gängade upp sig efter 1 dags körning men sedan ok efter åtdragning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mgbgt66, post: 1036781, member: 55370"] Nu har jag 4 dagar på Rottefella Freedom och kan hittills säga att jag är mycket nöjd! Jag upplever att jag har en bättre känsla än med Freeride. Inte samma "glapp" som jag upplevde med Freeride innan fjädrarna börjar göra motstånd. Vinkeln är bättre, på Freeride kände jag mig för framåtvinklad kanske pga att hälen är för hög på Freeride. Jag kommer att köra 90% pist men valde Freedom för att jag önskade en lätt bindning. Jag använder TX Pro och bindningen sitter på ett par Line Sick Day 95. Klart bästa kombon jag haft genom mina dryga 20 år på Telemark! Ena bindningen hoppade i walk-läget vid ett tillfälle men det berodde troligtvis på att jag inte tryckt ner ordentligt, man ska höra ett klick. Torx-skruvarna som håller bygeln fram behöver efterdras och kanske kompletteras med Loc-tite. Den ena gängade upp sig efter 1 dags körning men sedan ok efter åtdragning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
NTN Freedom?
Tillbaka
Topp