Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
NTN + tech-häl?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Realmode" data-source="post: 1076954" data-attributes="member: 153456"><p>Jag åkte några vändor i våras på ett par scarpa tx pro och kingpin, men då blir det ju inte nån framdel från ntn. Skorna är ju stabila, men tillräckligt måste nog defineras av var och en. Den kombon var för min del helt enkelt onödig, ändå klippte jag till en passande platta som extra stöd under bälgen på skon. Testade först utan och det kändes som upplagt för att trampa ur. Med skorna följde det med ett stöd att fästa i skarjärnsfästet men på kingpinbindningen passade de inte, så det var därifrån jag kopierade lösningen. Hela det upplägget kändes inte pålitligt alls, men skorna var det styvaste jag testat i telisväg.</p><p></p><p>Jag misstänker att med tådel från ntn så blir den varianten ganska stabil, men att det nog går att göra illa sig ordentlig. Men det sista stycket här är ju bara spekulationer från min sida. :|</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Realmode, post: 1076954, member: 153456"] Jag åkte några vändor i våras på ett par scarpa tx pro och kingpin, men då blir det ju inte nån framdel från ntn. Skorna är ju stabila, men tillräckligt måste nog defineras av var och en. Den kombon var för min del helt enkelt onödig, ändå klippte jag till en passande platta som extra stöd under bälgen på skon. Testade först utan och det kändes som upplagt för att trampa ur. Med skorna följde det med ett stöd att fästa i skarjärnsfästet men på kingpinbindningen passade de inte, så det var därifrån jag kopierade lösningen. Hela det upplägget kändes inte pålitligt alls, men skorna var det styvaste jag testat i telisväg. Jag misstänker att med tådel från ntn så blir den varianten ganska stabil, men att det nog går att göra illa sig ordentlig. Men det sista stycket här är ju bara spekulationer från min sida. :| [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
NTN + tech-häl?
Tillbaka
Topp