Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
NTN + tech-häl?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Realmode" data-source="post: 1076962" data-attributes="member: 153456"><p>ntnbindningens utlösningsfunktion är inget som är godkänt, vad jag vet. Men den släpper väl vanligtvis. Du ställer trögheten med fjädrarna och får där själv bedöma vilken hårdhet fjädrarna ska ha och hur hårt du drar dessa (rottefella har tabeller). Den bygger dock på att skon är lös i övrigt och tänkt att hålla i din sko så att säga på egen hand. Skon måste även lite bakåt för att komma lös.</p><p></p><p>Jag vet inte egentligen och det kan säkert funka men nån exakt vetenskap blir det ju inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Realmode, post: 1076962, member: 153456"] ntnbindningens utlösningsfunktion är inget som är godkänt, vad jag vet. Men den släpper väl vanligtvis. Du ställer trögheten med fjädrarna och får där själv bedöma vilken hårdhet fjädrarna ska ha och hur hårt du drar dessa (rottefella har tabeller). Den bygger dock på att skon är lös i övrigt och tänkt att hålla i din sko så att säga på egen hand. Skon måste även lite bakåt för att komma lös. Jag vet inte egentligen och det kan säkert funka men nån exakt vetenskap blir det ju inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
NTN + tech-häl?
Tillbaka
Topp