Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
NTN update
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EltonJohnLennon" data-source="post: 374837" data-attributes="member: 54054"><p>Hallå där,</p><p></p><p>Åkte med NTN bindningen en vecka i våras på ett par Monster 78'or. </p><p>Har också bara testat Crispis Evo och det är möjligt att skon drog ner </p><p>upplevelsen en del då det var en riktig odåga till elände utan känsla och </p><p>passform. </p><p></p><p>Jag tror att de första skomodellerna ligger någonstans i den övre</p><p>mitten jämförelsevis med tidigare serier. typ T2X och XP.</p><p></p><p>Trots den floppiga flappande skon var kontroll och stabilitet revolutionerande så</p><p>till den grad att det var läskigt. Jag som har åkt på targa hela livet fick</p><p>lära om lära rätt från början men vande mig aldrig med känslan av</p><p>att åka på räls.</p><p></p><p>Finns säkert oändliga möjligheter att utveckla telemarksåkning i hård pist</p><p>med dessa nymoderniteter. Jag som inte alls har hängt med i utvecklingen</p><p>och fortfarande tycker att tjusningen med telemark är när man själv hittar den</p><p>där perfeka balansen i viktfördelningen mellan bakre och främre ben blev dock</p><p>inte övertygad. Ska ge det en ny chans nu till vintern.</p><p></p><p>Ska bli spännande att se vad dom hittar på i framtiden. Som jag har förstått</p><p>det har dom planerat en helt serie olika modeller och knäna mår onekligen</p><p>gott av det faktum att man kan vrida ut skona ur bindningen. Tur funktionen</p><p>var också väldigt smidig och funktionabel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EltonJohnLennon, post: 374837, member: 54054"] Hallå där, Åkte med NTN bindningen en vecka i våras på ett par Monster 78'or. Har också bara testat Crispis Evo och det är möjligt att skon drog ner upplevelsen en del då det var en riktig odåga till elände utan känsla och passform. Jag tror att de första skomodellerna ligger någonstans i den övre mitten jämförelsevis med tidigare serier. typ T2X och XP. Trots den floppiga flappande skon var kontroll och stabilitet revolutionerande så till den grad att det var läskigt. Jag som har åkt på targa hela livet fick lära om lära rätt från början men vande mig aldrig med känslan av att åka på räls. Finns säkert oändliga möjligheter att utveckla telemarksåkning i hård pist med dessa nymoderniteter. Jag som inte alls har hängt med i utvecklingen och fortfarande tycker att tjusningen med telemark är när man själv hittar den där perfeka balansen i viktfördelningen mellan bakre och främre ben blev dock inte övertygad. Ska ge det en ny chans nu till vintern. Ska bli spännande att se vad dom hittar på i framtiden. Som jag har förstått det har dom planerat en helt serie olika modeller och knäna mår onekligen gott av det faktum att man kan vrida ut skona ur bindningen. Tur funktionen var också väldigt smidig och funktionabel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
NTN update
Tillbaka
Topp