Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Richard_Marsell" data-source="post: 47434" data-attributes="member: 13993"><p>Köp inte T2 om du ska köra seriöst. T1:orna ger dig bra mycket mer tillbaka såväl i pist som puder. Går helt ok att hika även med T1 racing. Vad gäller skidor så kan jag varmt rekommendera Völkls G4:or som är hyfsat allround även om jag tycker dom är lite styva i pudret för telemark. Rotationshopp är väl inte heller att rekommendera med dessa tyska pansarvagnar. Men -02/03 modellen är ju iaf svart och rätt clean design. Kika även på tidigare modeller av V-ski, grym skida. Förra årets med seriefigurer verkar ju inte passa in i din smak. För puder är Salomons PR helt grym som telis. Härlig surfkänsla och rapp i skogskörning. Känns inte alls sladdrig i puder vilket den dock obönhörligen gör i isig pist och hög fart. BC Scratchen som nämns här ovan är också en skön skida som jag dock upplevde som lite livlös, men jag körde bara halvdag så det är svårt att uttala sig helt. Otroligt trevlig design dock. Bestäm dig för hur mycket du ska hoppa. Du förlorar mycket på att gå ner i längd om du ska ut i fluffet vs det jobbigt att hoppa med långa skidor. Personligen anser jag att de flesta twintips som är riktade mot stora berg funkar bra som telis då de generellt är lite mjukare och lättare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Richard_Marsell, post: 47434, member: 13993"] Köp inte T2 om du ska köra seriöst. T1:orna ger dig bra mycket mer tillbaka såväl i pist som puder. Går helt ok att hika även med T1 racing. Vad gäller skidor så kan jag varmt rekommendera Völkls G4:or som är hyfsat allround även om jag tycker dom är lite styva i pudret för telemark. Rotationshopp är väl inte heller att rekommendera med dessa tyska pansarvagnar. Men -02/03 modellen är ju iaf svart och rätt clean design. Kika även på tidigare modeller av V-ski, grym skida. Förra årets med seriefigurer verkar ju inte passa in i din smak. För puder är Salomons PR helt grym som telis. Härlig surfkänsla och rapp i skogskörning. Känns inte alls sladdrig i puder vilket den dock obönhörligen gör i isig pist och hög fart. BC Scratchen som nämns här ovan är också en skön skida som jag dock upplevde som lite livlös, men jag körde bara halvdag så det är svårt att uttala sig helt. Otroligt trevlig design dock. Bestäm dig för hur mycket du ska hoppa. Du förlorar mycket på att gå ner i längd om du ska ut i fluffet vs det jobbigt att hoppa med långa skidor. Personligen anser jag att de flesta twintips som är riktade mot stora berg funkar bra som telis då de generellt är lite mjukare och lättare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Tillbaka
Topp