Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 47442" data-attributes="member: 14475"><p>Hmmm</p><p></p><p>Du måste tänka på några saker, köp inte 1 skida speciellt gjord för telemark, det gjorde jag med min första skida men efter 1 år e den helt värdelös.</p><p></p><p>Köp 1 hyfsat mjuk men ändå inte så mjuk skida, du tröttnar snabbt på skidan om den är för mjuk när man åker lite snabbare precis som med vanliga skidor.</p><p></p><p>Rossignol Scratch BC är och Bandit II är dom jag kört senast på och båda fungerade skitbra. Bandit-skidan är för smal för lössnö men du borde väl köra i den kategorin när det gäller hårdhet på skidan, tror att Völkl V-Pro kan vara grym oxå.</p><p></p><p>Så länge du inte ska köra bara puckel så köp inte en för mjuk skida !</p><p></p><p>/Gustav</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 47442, member: 14475"] Hmmm Du måste tänka på några saker, köp inte 1 skida speciellt gjord för telemark, det gjorde jag med min första skida men efter 1 år e den helt värdelös. Köp 1 hyfsat mjuk men ändå inte så mjuk skida, du tröttnar snabbt på skidan om den är för mjuk när man åker lite snabbare precis som med vanliga skidor. Rossignol Scratch BC är och Bandit II är dom jag kört senast på och båda fungerade skitbra. Bandit-skidan är för smal för lössnö men du borde väl köra i den kategorin när det gäller hårdhet på skidan, tror att Völkl V-Pro kan vara grym oxå. Så länge du inte ska köra bara puckel så köp inte en för mjuk skida ! /Gustav [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Tillbaka
Topp