Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anod" data-source="post: 47444" data-attributes="member: 14178"><p>Du verkar ha tagit till dig rekomendationen att köpa T1:or istället för T2:or. Bra! Finns ingen anledning att köra på T2:orna då T1:orna funkar utmärkt även till toppturer. Om man tycker att de är för tunga uppför är det flåset man ska göra någonting åt. Vad det gäller skidor så säger jag: Köp breda! Finns inte direkt någon anledning att köpa skidor under 80 mm i midjan om du inte ska börja "rejsa". Satsa på några med midjemått runt 85 och inte för mycket midja. Framför allt ska tailen vara ganska rak för att de inte ska bli omöjliga i pisten. Och som sagts tidigare: Lite mjukare än de hårdaste slalomskidorna. Om du funderar på Bandit så slå till på B3:orna. Jag tror inte du kommer ångra dig efter några åk i riktig pudersnö! De har ju dessutom lite twintip. Vad det gäller längd så utgå från din egen längd. Några cm upp eller ner beroende på hur stark åkare du anser dig vara. Själv har jag extrem Ak4. Kanske lite "flashiga" men bra allroundskida som passar till lek i de flesta förhållanden. Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anod, post: 47444, member: 14178"] Du verkar ha tagit till dig rekomendationen att köpa T1:or istället för T2:or. Bra! Finns ingen anledning att köra på T2:orna då T1:orna funkar utmärkt även till toppturer. Om man tycker att de är för tunga uppför är det flåset man ska göra någonting åt. Vad det gäller skidor så säger jag: Köp breda! Finns inte direkt någon anledning att köpa skidor under 80 mm i midjan om du inte ska börja "rejsa". Satsa på några med midjemått runt 85 och inte för mycket midja. Framför allt ska tailen vara ganska rak för att de inte ska bli omöjliga i pisten. Och som sagts tidigare: Lite mjukare än de hårdaste slalomskidorna. Om du funderar på Bandit så slå till på B3:orna. Jag tror inte du kommer ångra dig efter några åk i riktig pudersnö! De har ju dessutom lite twintip. Vad det gäller längd så utgå från din egen längd. Några cm upp eller ner beroende på hur stark åkare du anser dig vara. Själv har jag extrem Ak4. Kanske lite "flashiga" men bra allroundskida som passar till lek i de flesta förhållanden. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Tillbaka
Topp