Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pontaa" data-source="post: 47445" data-attributes="member: 29307"><p>Faan vad kul att du fixar telis grejor - du kommer inte ångra dig!!</p><p></p><p>T1 är ett bra val på pjäxa, annars rekommenderar jag Garomonts racing pjäxa, kör själv på den fast dock några säsonger gamla! Ruggigt sköna!!</p><p></p><p>Ett annat tips på bindning är rottefellas Cobra bindningar, kolla www.rottefella.no, Ingen vajer som riskerar att gå av, enbart stål och lufttrycks fjädringar eller vad det nu är för ngt. Ger en mycket stabil och skön känsla för foten i bindningen speciellt om du har racing pjäxor. </p><p></p><p>Rekommenderar oxå att du kör på 2 cm plattor, ej högre, funkar sämre i off poisten men kanske bättre i pisten! Är inte nödvändigt att ha högre om du inte tävlar portar eller nåt.</p><p></p><p>Skidorna bör som tidigare nämnt vara, rätt mjuk, e de dessutom lätta tycker jag personligen att det e skönt! Då förbättrar du telemarkens frihets känsla ännu mer!! Du kommer märka det om du inte redan prövat!! Har haft ett par Atomic 9.22 beta ride (106-72-95) i två-tre säsonger nu vilka jag e mkt nöjd med, Funkar överallt, pist, puckel, oprepat puckligt och även offpist. 180cmlånga , jag är 176. </p><p></p><p>Längden e en smak sak. Provade ett par 155, kneissl, med nio meter svängradie, helt sjukt rolig i hård pist, men annars var det inget att hänga i granen.</p><p></p><p>Som skida skulle jag rekommendera Atomic och som är ngt bredare än den jag har. Atomics skidor är oftast lätta, som e bra i både pist och off pist!! </p><p></p><p>Annars, Dynastars vackra skida, ljusgula, med ros på, kommer inte ihåg vad de heter! De e grymt snygga och fått jäkligt bra omdöme av de jag snackat med!!</p><p></p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Hoppas det hjälper dig ngt!!</p><p></p><p>/ponta</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pontaa, post: 47445, member: 29307"] Faan vad kul att du fixar telis grejor - du kommer inte ångra dig!! T1 är ett bra val på pjäxa, annars rekommenderar jag Garomonts racing pjäxa, kör själv på den fast dock några säsonger gamla! Ruggigt sköna!! Ett annat tips på bindning är rottefellas Cobra bindningar, kolla www.rottefella.no, Ingen vajer som riskerar att gå av, enbart stål och lufttrycks fjädringar eller vad det nu är för ngt. Ger en mycket stabil och skön känsla för foten i bindningen speciellt om du har racing pjäxor. Rekommenderar oxå att du kör på 2 cm plattor, ej högre, funkar sämre i off poisten men kanske bättre i pisten! Är inte nödvändigt att ha högre om du inte tävlar portar eller nåt. Skidorna bör som tidigare nämnt vara, rätt mjuk, e de dessutom lätta tycker jag personligen att det e skönt! Då förbättrar du telemarkens frihets känsla ännu mer!! Du kommer märka det om du inte redan prövat!! Har haft ett par Atomic 9.22 beta ride (106-72-95) i två-tre säsonger nu vilka jag e mkt nöjd med, Funkar överallt, pist, puckel, oprepat puckligt och även offpist. 180cmlånga , jag är 176. Längden e en smak sak. Provade ett par 155, kneissl, med nio meter svängradie, helt sjukt rolig i hård pist, men annars var det inget att hänga i granen. Som skida skulle jag rekommendera Atomic och som är ngt bredare än den jag har. Atomics skidor är oftast lätta, som e bra i både pist och off pist!! Annars, Dynastars vackra skida, ljusgula, med ros på, kommer inte ihåg vad de heter! De e grymt snygga och fått jäkligt bra omdöme av de jag snackat med!! Lycka till! Hoppas det hjälper dig ngt!! /ponta [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Tillbaka
Topp