Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Richard_Marsell" data-source="post: 47448" data-attributes="member: 13993"><p>Tycker personligen att du kastar pengarna i sjön om du köper ett par X. Visserligen allround men förbannat tråkiga. Om du dessutom tidigare mest kört bräda kommer du att svära dig blå över hur tråkigt det är att köra telis offpist, där tekniken egentligen gör sig bäst. En bred skida gör att du flyter bättre, vilket i sin tur leder till stabilare och goare känsla på öppna fält men även en rappare känsla i skogen istället för att harva runt med ett par 70mm midjor som kommer att vara som knivseggar i svenk packsnö i jämförelse. Beträffande G4:an så håller jag med om att de är lite pråmlika vilket jag också nämnde i första inlägget. Anser dock att det är mycket svårt att hitta en mer allround skida. Enemyn är bra men för mycket plankkänsla i min mening. Någon nämner Dynastars Arno Adam med blommor på. Ett gott val men inte heller den särskilt lekfull. Jag skulle säga Salomon PR, Ross BC Scratch, Völkl V-ski. Har aldrig provat Scott Santiago men hört mycket gott om den. Ser även den lekfull ut. Köp din egen längd på skidorna om du vill vara allround.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Richard_Marsell, post: 47448, member: 13993"] Tycker personligen att du kastar pengarna i sjön om du köper ett par X. Visserligen allround men förbannat tråkiga. Om du dessutom tidigare mest kört bräda kommer du att svära dig blå över hur tråkigt det är att köra telis offpist, där tekniken egentligen gör sig bäst. En bred skida gör att du flyter bättre, vilket i sin tur leder till stabilare och goare känsla på öppna fält men även en rappare känsla i skogen istället för att harva runt med ett par 70mm midjor som kommer att vara som knivseggar i svenk packsnö i jämförelse. Beträffande G4:an så håller jag med om att de är lite pråmlika vilket jag också nämnde i första inlägget. Anser dock att det är mycket svårt att hitta en mer allround skida. Enemyn är bra men för mycket plankkänsla i min mening. Någon nämner Dynastars Arno Adam med blommor på. Ett gott val men inte heller den särskilt lekfull. Jag skulle säga Salomon PR, Ross BC Scratch, Völkl V-ski. Har aldrig provat Scott Santiago men hört mycket gott om den. Ser även den lekfull ut. Köp din egen längd på skidorna om du vill vara allround. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nu blir de telemark
Tillbaka
Topp