Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nug
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 832086" data-attributes="member: 54181"><p>Efter att ha kört massvis av brädor med olika camberprofiler i olika längder hade jag ändå roligast på en technine bradshaw 149, skumt va? </p><p></p><p>Den skarpa precisionen och popen med camber går inte att slå med min åkstil, det enda jag gör är att åka runt och olla över saker och leka omkring i pisten fram tills parken kommer, sen kör lite boxar. Visst är det roligare med rocker när man ska pressa, men det är ändå skönt med lite motstånd, därför kör jag heller inte jättemjuka brädor. Rocker känns klart lite skönare i powpow dock. </p><p></p><p>Jag gillade även Capita Ultrafearen, den har ju rocker utanför bindningarna och platt mellan, den var lätt, lagom snabb edge-to-edge och lagom hård. (Det säger jag inte bara för att jag sålde en, den är som sagt såld.)</p><p></p><p>Burton Nug var också sjukt rolig, liten och ändå rätt snärtig och lätt att pressa och även charga lite med.</p><p></p><p></p><p></p><p>Om jag var du skulle jag köra 146an, annars droppar du ju hela principen med Nug. En 150 är inte speciellt litet alls (läs: inte galet litet) för någon i din storlek om man ska ha en board att leka runt på... </p><p></p><p>Dock är ju Nugen faktiskt inte gjord för att vara en lekbräda, pionjären Dave Downing har bland annat kört Nugen i pow på en vardaglig basis, den är ju faktiskt gjord för att vara en vardagsbräda i en liten förpackning. Jag skulle ändå kört 146 som sagt, med din vikt blir det perfekt. Jag väger 60 kg och jag körde 42an, det kändes skitbra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 832086, member: 54181"] Efter att ha kört massvis av brädor med olika camberprofiler i olika längder hade jag ändå roligast på en technine bradshaw 149, skumt va? Den skarpa precisionen och popen med camber går inte att slå med min åkstil, det enda jag gör är att åka runt och olla över saker och leka omkring i pisten fram tills parken kommer, sen kör lite boxar. Visst är det roligare med rocker när man ska pressa, men det är ändå skönt med lite motstånd, därför kör jag heller inte jättemjuka brädor. Rocker känns klart lite skönare i powpow dock. Jag gillade även Capita Ultrafearen, den har ju rocker utanför bindningarna och platt mellan, den var lätt, lagom snabb edge-to-edge och lagom hård. (Det säger jag inte bara för att jag sålde en, den är som sagt såld.) Burton Nug var också sjukt rolig, liten och ändå rätt snärtig och lätt att pressa och även charga lite med. Om jag var du skulle jag köra 146an, annars droppar du ju hela principen med Nug. En 150 är inte speciellt litet alls (läs: inte galet litet) för någon i din storlek om man ska ha en board att leka runt på... Dock är ju Nugen faktiskt inte gjord för att vara en lekbräda, pionjären Dave Downing har bland annat kört Nugen i pow på en vardaglig basis, den är ju faktiskt gjord för att vara en vardagsbräda i en liten förpackning. Jag skulle ändå kört 146 som sagt, med din vikt blir det perfekt. Jag väger 60 kg och jag körde 42an, det kändes skitbra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nug
Tillbaka
Topp