Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Ny amatörfilm på G
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 150077" data-attributes="member: 13390"><p>1. Skaffa stativ. Den kamera ni använder nu har bevisligen inte tillräckligt bra skakskydd för att resultatet ska bli njutbart. (Panasonic...?) Se till att det har ett huvud som funkar att panorera ryckfritt med. Videohuvud, oljedämpat - den typen av termer. </p><p></p><p>2. Läs på om interlacing. Antingen är min mediaspelare helt ur spel eller också så har nåt gått snett när ni capturade/renderade. Jag syftar alltså på att det är "randigt". Tydligast på handskarna i hjälmkameradelen. Mitt tips: <a href="http://www.100fps.com/" target="_blank">http://www.100fps.com/</a></p><p></p><p>3. Variera! Funkar inte att köra samma åk två gånger i rad... Var lite personliga, skapa en kontakt till åkarna. Låt oss ta del av det dagliga livet och sånt. Hitta på kul grepp. Ta hellre med för lite än för mycket av åkning. Undvik "alla får vara med". </p><p></p><p>Känns onödigt att släppa en "teaser" till en rulle som ni ämnar släppa om ett och ett halvt år? Varför ingen film redan denna höst? För lite material? </p><p></p><p>Ett tips på temat vitbalans kan vara att göra klippet svartvitt. I skuggiga partier med blåstick finns det i regel inte mycket färg ändå (om filmat med billiga konsumentprylar). Konverterar man till svartvitt blir ofta den enda skillnaden att det blåa inslaget försvinner. </p><p></p><p>Jobba på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 150077, member: 13390"] 1. Skaffa stativ. Den kamera ni använder nu har bevisligen inte tillräckligt bra skakskydd för att resultatet ska bli njutbart. (Panasonic...?) Se till att det har ett huvud som funkar att panorera ryckfritt med. Videohuvud, oljedämpat - den typen av termer. 2. Läs på om interlacing. Antingen är min mediaspelare helt ur spel eller också så har nåt gått snett när ni capturade/renderade. Jag syftar alltså på att det är "randigt". Tydligast på handskarna i hjälmkameradelen. Mitt tips: [URL]http://www.100fps.com/[/URL] 3. Variera! Funkar inte att köra samma åk två gånger i rad... Var lite personliga, skapa en kontakt till åkarna. Låt oss ta del av det dagliga livet och sånt. Hitta på kul grepp. Ta hellre med för lite än för mycket av åkning. Undvik "alla får vara med". Känns onödigt att släppa en "teaser" till en rulle som ni ämnar släppa om ett och ett halvt år? Varför ingen film redan denna höst? För lite material? Ett tips på temat vitbalans kan vara att göra klippet svartvitt. I skuggiga partier med blåstick finns det i regel inte mycket färg ändå (om filmat med billiga konsumentprylar). Konverterar man till svartvitt blir ofta den enda skillnaden att det blåa inslaget försvinner. Jobba på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Ny amatörfilm på G
Tillbaka
Topp