Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Ny amatörfilm på G
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Perka" data-source="post: 150078" data-attributes="member: 14270"><p>Så där. </p><p></p><p>Oljedämpat stativ har vi, ett billigt precis som kameran vi bummar trots allt vilket innbär begränsad budget. Jag tycker det det funkar fint att panorerara så länge man inte rör kameran. Benen står sällan så stadigt på dom platser man kan filma från så det är när man rör handen mot zoomen som man kommer åt kameran och allt skakar till. Svårt att se åkaren i sökaren ibland också med vackert väder och så och då blir det lät ryckigt i filmningen. Några tips för att unvika sånt?</p><p></p><p>Det där med interlacingen har jag undrat över. Tack för länken!</p><p></p><p>Alla snackar om det här med livsstil och kontakt med åkarna, vill man verkligen se ett gäng blivande gubbar sitta och titta i väggen i en lägenhet i väntan på morgondagens åkning? Fest och sidoaktiviteter är det liksom inte så många av.</p><p></p><p>Det svartvita ska definitivt testas. </p><p></p><p>Ohh ock så en sak till. Det var jag som skrev fel i redigeringsprogrammet och det tar så lång tid att rendera filmen att jag inte orkade göra om. Hösten 2006 ska det självklart vara!</p><p></p><p>Tack!</p><p>Per</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Perka, post: 150078, member: 14270"] Så där. Oljedämpat stativ har vi, ett billigt precis som kameran vi bummar trots allt vilket innbär begränsad budget. Jag tycker det det funkar fint att panorerara så länge man inte rör kameran. Benen står sällan så stadigt på dom platser man kan filma från så det är när man rör handen mot zoomen som man kommer åt kameran och allt skakar till. Svårt att se åkaren i sökaren ibland också med vackert väder och så och då blir det lät ryckigt i filmningen. Några tips för att unvika sånt? Det där med interlacingen har jag undrat över. Tack för länken! Alla snackar om det här med livsstil och kontakt med åkarna, vill man verkligen se ett gäng blivande gubbar sitta och titta i väggen i en lägenhet i väntan på morgondagens åkning? Fest och sidoaktiviteter är det liksom inte så många av. Det svartvita ska definitivt testas. Ohh ock så en sak till. Det var jag som skrev fel i redigeringsprogrammet och det tar så lång tid att rendera filmen att jag inte orkade göra om. Hösten 2006 ska det självklart vara! Tack! Per [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Ny amatörfilm på G
Tillbaka
Topp