Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny bil?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1031216" data-attributes="member: 29415"><p>Det är typiskt att man inte får se hela ekipaget på lite avstånd så man ser hur konstigt det ser ut. Skidorna är väl monterade 2-3 dm över marken så sätter man ett ett par 2 meters skidor i ett sådant där ställ blir det högt…</p><p></p><p>Två frågor dyker ju upp:</p><p></p><p>1. Hur mår skidorna av 200 mil vibrationer?</p><p></p><p>2. För att inte tala om hur bindningarna mår efter 200 mil vägsmuts?</p><p></p><p>Nu har jag iofs snart konverterat alla mina skidor till inserts så (2) blir väl en icke-fråga (blir väl bara enstaka kortare - någon mil eller så som mest - transporter) och även (1) borde bli mycket bättre med mindre turbulens kring skidorna. Man kan ju dessutom lägga dem som "plankor" på varandra vilket förhoppningsvis både gör dem starkare och minskar vibrationerna, men ändå: är det något man borde ha i åtanke?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1031216, member: 29415"] Det är typiskt att man inte får se hela ekipaget på lite avstånd så man ser hur konstigt det ser ut. Skidorna är väl monterade 2-3 dm över marken så sätter man ett ett par 2 meters skidor i ett sådant där ställ blir det högt… Två frågor dyker ju upp: 1. Hur mår skidorna av 200 mil vibrationer? 2. För att inte tala om hur bindningarna mår efter 200 mil vägsmuts? Nu har jag iofs snart konverterat alla mina skidor till inserts så (2) blir väl en icke-fråga (blir väl bara enstaka kortare - någon mil eller så som mest - transporter) och även (1) borde bli mycket bättre med mindre turbulens kring skidorna. Man kan ju dessutom lägga dem som "plankor" på varandra vilket förhoppningsvis både gör dem starkare och minskar vibrationerna, men ändå: är det något man borde ha i åtanke? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny bil?
Tillbaka
Topp