Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny bil?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1038763" data-attributes="member: 29415"><p>Byter ämne lite på tråden. Köper/köpte två bilar istället, nummer två blir en öppen Mini Cooper S eller JCW. Det föranleder en lite OT fråga, är det någon som vet vad som gäller för att bygga på en kaross/chassi? Har googlat lite men inte hittat några uppenbara svar. Ska ringa Transportstyrelsen i veckan men vis av erfarenheten brukar inte tjänstemän vara särskilt pigga på att ge raka svar.</p><p></p><p>Jag tänker så här: folk sätter ju på allt möjligt skräp på sina bilar, spoilers, kjolar, skärmar, ljusramper osv osv. Just ljsuramper har jag hört är tveksamma ur juridisk synvinkel men resten tror jag är tillåtet utan besiktning, typgodkännande eller liknande. Däremot kräver tex dragkrok både att fordon och krok är godkända. Var går egentligen gränsen för vad man kan sätta på utan godkännande? Jag skulle gärna sätta på något det går att hänga cykel- och skidställ på (typ dragkrok alltså, men jag har inget behov av att kunna dra ett släp).</p><p></p><p>Eller kan någon föreslå något annat forum för den härt sortens frågor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1038763, member: 29415"] Byter ämne lite på tråden. Köper/köpte två bilar istället, nummer två blir en öppen Mini Cooper S eller JCW. Det föranleder en lite OT fråga, är det någon som vet vad som gäller för att bygga på en kaross/chassi? Har googlat lite men inte hittat några uppenbara svar. Ska ringa Transportstyrelsen i veckan men vis av erfarenheten brukar inte tjänstemän vara särskilt pigga på att ge raka svar. Jag tänker så här: folk sätter ju på allt möjligt skräp på sina bilar, spoilers, kjolar, skärmar, ljusramper osv osv. Just ljsuramper har jag hört är tveksamma ur juridisk synvinkel men resten tror jag är tillåtet utan besiktning, typgodkännande eller liknande. Däremot kräver tex dragkrok både att fordon och krok är godkända. Var går egentligen gränsen för vad man kan sätta på utan godkännande? Jag skulle gärna sätta på något det går att hänga cykel- och skidställ på (typ dragkrok alltså, men jag har inget behov av att kunna dra ett släp). Eller kan någon föreslå något annat forum för den härt sortens frågor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny bil?
Tillbaka
Topp