Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny billig turbindning…
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1311066" data-attributes="member: 80520"><p>Nej, om jag fick välja skulle jag nog gå för någon atk raider-bindning själv. Större sannolikhet att få behålla ligament om det går åt hvete då. Lite synd - deras häl ser ut som att den skulle kunna vara riktigt fin i kombination med en annan tådel.</p><p></p><p>Förstås priset då, men på beg-marknaden kan man nog göra sig allehanda kap. Sen är det ju ett kickstarter-pris också som i alla fall bör komma med en rejäl rabatt eftersom man egentligen inte köper en produkt, utan löftet om att få en produkt ifall de lyckas producera den inom given budget etc osv, dessutom utan mellanhänder. Från butik skulle nog priset vara avsevärt högre.</p><p></p><p>Racebindningar (om du menar skimo, men antar det med tanke på ämnet) är konstruerade precis som vanliga klassiska pinbindningar med tanke på möjligheten till utlösning, men utlösningsvärdet är vanligen inte justerbart. Det finns äldre racebindingar som har automatisk låsning av tån (så att man kunde spara det momentet vid skifte), men de är inte längre tillåtna att använda i tävling och vad jag vet tillverkas inga längre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1311066, member: 80520"] Nej, om jag fick välja skulle jag nog gå för någon atk raider-bindning själv. Större sannolikhet att få behålla ligament om det går åt hvete då. Lite synd - deras häl ser ut som att den skulle kunna vara riktigt fin i kombination med en annan tådel. Förstås priset då, men på beg-marknaden kan man nog göra sig allehanda kap. Sen är det ju ett kickstarter-pris också som i alla fall bör komma med en rejäl rabatt eftersom man egentligen inte köper en produkt, utan löftet om att få en produkt ifall de lyckas producera den inom given budget etc osv, dessutom utan mellanhänder. Från butik skulle nog priset vara avsevärt högre. Racebindningar (om du menar skimo, men antar det med tanke på ämnet) är konstruerade precis som vanliga klassiska pinbindningar med tanke på möjligheten till utlösning, men utlösningsvärdet är vanligen inte justerbart. Det finns äldre racebindingar som har automatisk låsning av tån (så att man kunde spara det momentet vid skifte), men de är inte längre tillåtna att använda i tävling och vad jag vet tillverkas inga längre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny billig turbindning…
Tillbaka
Topp