Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny billig turbindning…
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1311213" data-attributes="member: 146777"><p>Den här hälen roterar ju inte. Dvs det är som en alpinhäl. Men med skillnad att tådelen är fix. Dvs man har väl ingen alls lateral utlösning (som nämnts i de första inläggen redan). Känns ju inte alls som en säkerhetsbindning då... Skulle gissa att mina bindningar släpper till kanske 80% i sidled när jag ramlar (har såklart ingen bra statistik, men eftersom jag kör med tecton vet jag att jag nästan alltid få "återställa" tån). Så detta är för mig lite av en no go. Skillnaden i vikt till en lätt tec bindning är inte så stor. Klart, billigt är den (iaf nu), men då skulle jag nog hellre lägga några tusenlappar på en atk (kanske med freeride spacers, så att man får bra kontakt), istf för en massa tid på ett nytt knä och rehab....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1311213, member: 146777"] Den här hälen roterar ju inte. Dvs det är som en alpinhäl. Men med skillnad att tådelen är fix. Dvs man har väl ingen alls lateral utlösning (som nämnts i de första inläggen redan). Känns ju inte alls som en säkerhetsbindning då... Skulle gissa att mina bindningar släpper till kanske 80% i sidled när jag ramlar (har såklart ingen bra statistik, men eftersom jag kör med tecton vet jag att jag nästan alltid få "återställa" tån). Så detta är för mig lite av en no go. Skillnaden i vikt till en lätt tec bindning är inte så stor. Klart, billigt är den (iaf nu), men då skulle jag nog hellre lägga några tusenlappar på en atk (kanske med freeride spacers, så att man får bra kontakt), istf för en massa tid på ett nytt knä och rehab.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny billig turbindning…
Tillbaka
Topp